Inlägg från: Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende)

Hatar tjejer mörka män?

Anonym (WHAT!!) skrev 2024-07-19 14:01:10 följande:

Du har för negativ och hatisk attityd, det är därför ingen vill ha dig. Skaffa kuratorhjälp.

En sommar låg jag vid stranden och såg en otroligt snygg kille, man nästan öppnade munnen som ett O. Men sedan såg jag att han höll hela tiden på att posera och försökte, på ett desperat sätt, får uppmärksamhet, av ett par tjejer. De totalt sket i honom pga detta. Men det var inte bara desperatheten, det låg nåt skevt/aggro i bakgrunden också, som tjej ville man inte vara nära personen. 

Du låter precis som en sådan. Du generaliserar och riktar ditt hat mot tjejer. Spelar ingen roll om du är en tia, ingen vill ha någon som har en sådan attityd. 

Attityd är allt.

Så du menar alltså att det inte handlar om mitt ursprung?

Tror faktiskt att jag känner igen mig med den där grabben.
    Jag gjorde misstaget av att adda random tjejer på snapchat och be dem att gradera mig utseendemässigt. Fick bra respons från många, medan andra bara blockade mig så fort de såg mitt ansikte.

Tyvärr så fokuserade jag mest på de som blockade mig och antog att det var för mitt utseende.  

I tvåan tog tandläkarna bort min tandställning och jag började använda linser. 
    Folk behandlade mig helt annorlunda, men jag bae fortfarande med mig ilskan sedan tidigare.

Jag tror faktiskt att jag är fast i det tankesättet.
    Det enda jag gör är att tro att alla hatar mig (speciellt tjejer) för mitt ansikte och för att jag ser ut som en spansk strandraggare.
    Anonym (sertfgh) skrev 2024-07-19 14:28:54 följande:

Jag tror inte det är för att du är mörk, snarare så passar du in i en nisch där en klick utav tjejer är helt besatta av mörka killar, dock så måste du ändå se ok ut och kunna tala med tjejer, och hitta rätt tjejer.

Yeah en nisch 
    Resten ger en inte ens chansen trots att man har mycket att erbjuda.
    Anonym (.) skrev 2024-07-19 14:53:50 följande:
    Vi kan bilda klubb, jag blir inte heller vald. 

Men jag tror verkligen på att försöka maximera sina chanser genom det man har naturligt.
    T.ex. ta hand om sitt utseende (alltså genom att ha en snygg stil som man trivs med), sin hygien, tänka på hur andra uppfattar ens personlighet osv.
    Eller så kan jag bara flytta till ett land där mitt utseende inte hatas av tjejer, som sedan påstår att det är personligheten som räknas.
    Anonym (.) skrev 2024-07-19 14:53:50 följande:
    Vi kan bilda klubb, jag blir inte heller vald. 

Men jag tror verkligen på att försöka maximera sina chanser genom det man har naturligt.
    T.ex. ta hand om sitt utseende (alltså genom att ha en snygg stil som man trivs med), sin hygien, tänka på hur andra uppfattar ens personlighet osv.
    Jag kan inget om kläder. 
    Har dock funderat på att gå runt i en svart skinnjacka. Jag tycker att jag skulle se cool ut i det och det borde nog passa min dark med look.
    Core skrev 2024-07-19 14:09:13 följande:
    Tydligen, skulle citera dig
    Jaha ok
    Anonym (Lyft) skrev 2024-07-19 16:29:45 följande:
    Fast du tar ju personligheten med dig.
    Och?
    Jag vet själv att jag är trevlig. 
    Inte mitt fel att jag föddes i ett land där tjejer har en tendens av att vara rassar. 
    Jag vet att alla har preferenser, men efter att ha fått höra att jag är en n*g*r och liknande hela mitt liv, så vet jag att det är mer än så.
    Då är jag inte ens svart. Inte ens en gnutta. Inte för att det är fel, men du fattar poängen.
    Anonym (Lyft) skrev 2024-07-19 16:37:37 följande:
    Nej, du är inte ett dugg trevlig.
    Sättet du skriver och hur du uttrycker dig säger mycket.
    Att du lägger till okända tjejer på Snap och ber dem bedöma ditt utseende säger också mycket.
    Att folk blockerar och skriker åt dig säger ännu mer.
    Du kommer att bli lika impopulär oavsett var du flyttar.
    Hur exakt är det jag skriver?
    Jag delar bara med mig om mina erfarenheter, men du kanske är en till albinolik snubbe bakom skärmen, som inte kan relatera ett dugg.
    Själv ser jag ut som en grekisk vaktmästare.

De som blockade mig gjorde det utan någon som helst anledning. Sist skrev jag "Tja xxx, har så många roliga saker att berätta för dig" och därefter blev jag blockad.

Snubben som skrek åt mig var en översittare som sa att jag ser ut som skit och att jag är självisk, trots att jag hjälpte hans drogade vän hem den dagen. Återigen så blev jag förolämpad av ingen anledning. Ironiskt nog är han grek.

Det där säger inte ett skit om mig, snarare om att det här stället är ett jävla skämt, då jag varken har mobbat eller behandlat någon illa.
    Ja, nu är jag bitter. Jag har aldrig gjort någon illa, men blir ändå behandlad som skit, eftersom jag råkade födas med det här pissiga ansiktet som ett helt kön verkar hata plus en del killar också.
    Anonym (Lyft) skrev 2024-07-19 16:37:37 följande:
    Nej, du är inte ett dugg trevlig.
    Sättet du skriver och hur du uttrycker dig säger mycket.
    Att du lägger till okända tjejer på Snap och ber dem bedöma ditt utseende säger också mycket.
    Att folk blockerar och skriker åt dig säger ännu mer.
    Du kommer att bli lika impopulär oavsett var du flyttar.
    Jag borde nog ge upp på mitt liv.
    Anonym (WHAT!!) skrev 2024-07-19 16:55:54 följande:
    Synd att du fastnat i den småstadsattityd som du blivit utsatt för. Det är verkligen annorlunda i andra delar av Sverige. (Större städer).

Ja, jag tror inte det handlar om ditt ursprung. Tro mig, de flesta tjejer vill ha en snygg man med mörkt hår och bruna ögon.

Tror inte man får tjejer om man ber dem poängsätta en. Det är som sagt attityd och inte utseende det handlar om.

Hoppas någon kan hjälpa dig förbi ditt mobbningstrauma.
    Som jag sa tidigare. 
    Är redan i en större stad, men har dock beslutat mig för att troligtvis flytta utomlands i några år för att få ett annat perspektiv på saker och ting.

Kan dock berätta att jag bor/bodde i en universitetsstad, som låg runt en timme från Stockholm med tåg och 2h från Småland d.v.s. där jag växte upp.
    Den staden kryllar av stockholmare och inte har de behandlat mig bättre direkt, trots att de är landets representanter.
    Säger mycket om stället och därför jag inte vill bo här längre.
    Två andra killar jag känner har varit med om liknande. Ena är halvtysk/halvsvensk, men har kolsvart har och bruna ögon och den andra är helsvensk, men har också mörkt hår och bruna ögon. 
    Känns verkligen som att man bara får se ut på ett enda sätt och du vet vilket.
    Anonym (Nina) skrev 2024-07-19 17:26:56 följande:

Jag är en tjej som alltid föredragit mörka killar, t ex asiater och sydamerikaner. Det har stuckit något fruktansvärt i ögonen på vissa människor, och självklart är det pga rasism. En blond, blåögd kvinna ska såklart enligt dem vara ihop med en blond, blåögd man, annars är det "rasblandning". Att vetenskapen helt och hållet har förkastat rasbiologi sedan sådär åttio år tillbaka verkar de inte vara medvetna om...

Tonåringar kan vara hemska mot varandra. Ta inte åt dig. Du ska inte ändra ditt utseende för någon annans skull, utan hitta din egen stil som du trivs med.

Jag ser inte heller ut som en typisk sydamerikan. Ser väldigt lik ut folk från Sydeuropa, eftersom det är där som mitt DNA egentligen härstammar ifrån. 

Jag känner inte att jag tillhör en annan "ras" i sig. Faktum är att de flesta tror att jag är grek, spansk, italiensk eller persisk, men det hjälper ändå inte.

På tal om min stil då hade jag tänkt köpa en svart skinnjacka och dark triad-maxxa
Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?