Inlägg från: Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende)

Hatar tjejer mörka män?

Xenia skrev 2024-07-19 01:52:26 följande:

Har man lidit svårt av mobbning så påverkas man av detta. Man kanske är misstänksam och lättretad, anar förolämpningar hela tiden. Då blir man inte omtyckt och får det bekräftat "det är något fel på mig".

Alternativt så blir man inställsam och klängig, det är inte heller bra.

Dessutom har man internaliserat vad mobbarna sagt och fått dåligt självförtroende. Det framgår ju av din signatur, att du börjat hata ditt utseende. Om du gör det, låter du verkligen mobbaridioterna vinna.

Vid det här laget är inte problemet längre externt utan internt. Det är ju där en psykolog kunde hjälpa till, t ex med att lära dig hantera automatiska negativa tankar.

Men visst, jag önskar dig lycka till i Spanien.

Efter att ha testat tinder och fått 12 matchningar på 12h som inte ledde till ett skit, kan jag nog bekräfta att det är något fel på mitt ansikte.

Använde ett fejkkonto med realistiska bilder på en supermodell vid namn Chico Lachowski och fick exakt lika många matchningar ändå. Samma stats.

Verkar som att inte ens supermodeller räcker för att kunna attrahera tjejer, om det inte är så att man har rätt fenotyp.

Ser konstant blonda överviktiga killar på gatan med sina flickvänner av olika etniciteter, men själv får man bara en massa rynka på pannan - typen av reaktioner.
    Xenia skrev 2024-07-19 02:30:16 följande:
    Vet du inte att tjejer alltid får fler anbud än killar? Det där säger ingenting. Tror du att Chico Lacowski har svårt att få tjejer om han vill? (Om det nu är tjejer han är intresserad av) Kanske tjejerna genomskådade att det var fejk.

Alltså akta dig för att bli en bitter incel. Det där snacket om "fenotyp" låter typiskt så.

Det finns säkert en massa mörkhåriga killar med flickvänner också, ser du inte dem?

Du säger att du har svårt att få vänner också, det visar att problemet inte ligger i ditt utseende. 
    Jag ser aldrig mörkhåriga killar med tjejer. 
    Det är alltid de mest albinolika killarna med platinablont hår och blå ögon som har flickvän.
    felicityporter skrev 2024-07-19 02:30:26 följande:
    Helt ärligt nu, och jag brukar normalt sett hata den här typen av kommentarer eftersom jag anser de ?billiga?, men nu när jag läste ditt sista stycke känner jag verkligen att din attityd på något vis avspeglar sig i skrift och därför fpr du få matchningar. Skulle säga att ditt resultat/matchningar är på grund av din attityd till 90%
    Hur kan det ha med min "attityd" att göra när de bara kan se mitt ansikte?
    Xenia skrev 2024-07-19 02:30:16 följande:
    Vet du inte att tjejer alltid får fler anbud än killar? Det där säger ingenting. Tror du att Chico Lacowski har svårt att få tjejer om han vill? (Om det nu är tjejer han är intresserad av) Kanske tjejerna genomskådade att det var fejk.

Alltså akta dig för att bli en bitter incel. Det där snacket om "fenotyp" låter typiskt så.

Det finns säkert en massa mörkhåriga killar med flickvänner också, ser du inte dem?

Du säger att du har svårt att få vänner också, det visar att problemet inte ligger i ditt utseende. 
    I Sverige hade han nog också blivit kallad för n*g*r som jag och en halvtysk polare blev kallade för, så svaret är nog ja. Han hade haft svårt att få tjejer. 
    Mrs Moneybags skrev 2024-07-19 09:08:25 följande:

Man ser det man vill se. Jag är en svart (blandad) kvinna och har aldrig haft problem att hitta män på den tiden jag var på jakt. Om något, så uppfattar jag det så att mörka killar har det ännu lättare på kärleksfronten. Kanske undantaget de som har arabiskt utseende i viss mån. 

Man får jobba på sin personlighet och det där första bemötandet när man skapar kontakt. 

Jag är dock av den typen som kan passa i Portugal, Italien, Spanien, men också vissa delar av Algeriet och Marocko.
    Har hänt att folk trott att jag är arab.
    Xenia skrev 2024-07-19 11:46:14 följande:
    Trollar du eller?

Du har ett synnerligen selektivt seende om du inte ser alla mörkhåriga och brunögda killar med tjejer och fruar, en del brunetter och en del blondiner. Det är din hjärna som spelar dig spratt, den letar aktivt efter de blonda killarna och ser bara dem.
    Hoppas det verkligen vore så.
    Core skrev 2024-07-19 06:59:32 följande:
    Du inser att alla med iq över 85 använder Google bildsök, du tror på fullaste allvar att de inte synar ett sånt fejkkonto?

Nu är du ung, så du är ursäktad för din attityd. Men jag säger dig, som 15 år äldre och baserat på det jag sett i min omgivning, att den där offerkoftan kommer att vara det som gör dig ensam och illa otryckt i slutändan.

Ta tag i din depression, annars slutar du som den där asiaten rick i en annan tråd, som f.ö har en annan syn än dig. Han menar att kvinnor väljer bort fula, men ursprung spelar ingen roll så länge de är snygga. Läser du runt så inser du att män som blir ratade har alltid en egen syn på saken, det är alltid nån annans fel.
    Bland tjejer verkar det spela en stor roll utifrån vad jag har sett.
    Core skrev 2024-07-19 06:59:32 följande:
    Du inser att alla med iq över 85 använder Google bildsök, du tror på fullaste allvar att de inte synar ett sånt fejkkonto?

Nu är du ung, så du är ursäktad för din attityd. Men jag säger dig, som 15 år äldre och baserat på det jag sett i min omgivning, att den där offerkoftan kommer att vara det som gör dig ensam och illa otryckt i slutändan.

Ta tag i din depression, annars slutar du som den där asiaten rick i en annan tråd, som f.ö har en annan syn än dig. Han menar att kvinnor väljer bort fula, men ursprung spelar ingen roll så länge de är snygga. Läser du runt så inser du att män som blir ratade har alltid en egen syn på saken, det är alltid nån annans fel.
    Hade det varit så att folk faktiskt googlar upp bilderna, så hade han förmodligen inte fått en enda like till att börja med.
    Core skrev 2024-07-19 12:40:51 följande:
    Det finns alltid en korkad skara, jag pratar generellt.

När jag var ung ute på marknaden, och inte fick napp, gick jag hem och såg mig i spegeln, jag ställde frågan, vad kan jag förbättra?

så hanterade de flesta åttiotalister saken. Den generation som kommer nu har väl alltid hört av sin mamma att han ska ha vad han vill, den lille prinsen, och när det inte flyter är det tjejerna det är fel på. Helt fascinerande, den här frågeställningen och de här åsikterna hade inte öht kunnat dyka upp för 15-20 år sedan, men nu, nu vill ingen ta ansvar för att få ligga, det kanske mamma får hjälpa till med också?
    LOL 
    Det är tvärtom. Andelen killar som har gjort något för att ändra sitt yttre har ökat avsevärt. 
    Någonsin hört talats om looksmaxxing och att mogga andra?

Du är ute på helt andra banor. Nu är det tjejer som får höra att de ser perfekta ut oavsett om de väger 150kg på en längd av 1.40 eller att de är missbildade i ansiktet.

Att kritisera mäns utseenden är däremot fullt acceptabelt.

Det var väldigt annorlunda på din tid. 
    Enklare så att säga.

Nu är det en massa "ewwww han ser ut som en grek" och "ewww han är under 2m lång" och liknande. 
    Säger det, eftersom jag har sett det med egna ögon.

Blev nyligen kallad för liten av en tjej som är 15cm kortare än mig. Då är jag 1.83.
    Core skrev 2024-07-19 13:03:12 följande:

Ja just ja, det var inget dissande eller spydigt alls tidigare. 

Skillnaden var bara att vi visste spelreglerna, vi tog inte åt oss. Jag vet inte hur många kängor man åkte på, det är bara att resa sig igen!

Det enda som står i vägen för succé för dig är din inställning och självbild. Sluta vara så defensiv, jag är helt övertygad om att du kan vända det här, du har tid på dig! Men låter du det rinna på i samma anda i några år cementerar du bilden av dig själv och det blir betydligt svårare att vända skutan

Citerade du ditt egna meddelande?
Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?