Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

69 år, måste jag vara en tant?

Min mamma som tyvärr dog vid 70 år, var oerhört mån om sitt utseende. Kan säga att hennes garderob var både större och snyggare än min och min systers tillsammans. Men med klass och stil - inte så snyggt när äldre desperat klär sig som tonåringar

• Anonym (H)

Det känns mest som det är du själv som har lite problem med åldern... Musiken du föredrar, är väl väldigt typisk för den äldre generationen, öl dricker man väl i alla åldrar, skinnjacka? Ja det är väl en klädstil oavsett ålder? Bingo, ja det är väl generationen innan dig - jag känner ingen men en min farmor som spelade och hon skulle vara drygt 100 år om hon levde. Jag är 56 år och har typ samma klädstil/intresse/musiksmak sen väldigt många år tillbaka: bohemisk klädstil, älskar djur, italiensk/reaggea/svensk pop musik osv. Jag har långt hår, lika lite osminkad som förr och tar gärna ett glas vin eller två på uteservering. Känner inte alls att någon retar sig på mig

• Anonym (H)
    Anonym (69 år) skrev 2024-07-21 16:32:40 följande:
    Och så var det Jantelagen igen: "Du ska inte tro att du är något".

Jag skrev denna tråd för att höra vad de yngre tycker. Måste man se ut som en tant när man blir äldre? Men det finns alltid några anonyma griniga kärringar som måste kritisera och skriva sådant som inte tillför något. Helt meningslöst.

Men tack alla andra som har skrivit trevliga svar, alltid roligt att läsa!   Glad
    Jantelag? Var i mitt inlägg tolkar du in detta? Jag tror bestämt att du är lite lätt kränkt. Tyvärr, för ålder handlar inte om kläder, musik eller vad man dricker
Svar på tråden 69 år, måste jag vara en tant?