Inlägg från: Anonym (förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förvirrad)

Pojkvän och hans tjejkompis

Hej! Jag skriver detta inlägg i hopp om lite insikt, kanske något råd eller vad som helst. 

Jag sett liknande inlägg men det passar inte helt på min situation. 

Jag har träffat min kille i ca ett år, det har varit lite velande och brister i kommunikationen men vi har verkligen jobbat på det båda två. 

Redan tidigt när vi började hänga pratade han otroligt mycket om sina tjejkompisar, något jag inte brytt mig om om han inte dessutom sa att många av dessa är/var kär i honom.. Han påtalade detta så ofta att jag tillslut fick säga åt honom att sluta nämna dom, det är inge kul att veta tycker jag. Onödigt information helt enkelt. 

De flesta har han ingen kontakt med förutom med en av dom, men hon ?försvann? när vi började ses. Tills nu. Nu skriver hon hela tiden till honom, ska dom ses, vad ska dom göra, osv osv. Han skriver dessutom till henne vad dom kan hitta på (utan mig, då han frågat henne när jag jobbat). 

Häromdagen hamnade vi i ett gräl (ej om detta, något helt annat) och han skrev direkt till henne att jag var så sur, jag ?skulle bli sur om dom umgås just den dagen för han hade sagt till mig att han skulle ju inte göra nått?. Efter detta var hon mer på om att ses. 

alltså vad ska jag göra? Jag vet att jag kan verka svartsjuk, alla killar jag träffat har inte bara varit vänner med sina tjejkompisar. jag har själv tagit avstånd från killkompisar och skulle inte umgås med en av dom själv, i respekt för min kille. Jag har inget behov av att vara med en annan kille ensam på det sättet. 

Han har sin telefon klistrad vid sig hela tiden men jag kan se meddelanden när de kommer upp på hans klocka och så lämnade han telefonen olåst, kalla det dumt svartsjukt eller intuition på att något var på gång.. 
    Ska jag konfrontera han med detta? Tycker det är skumt att båda, men främst hon, är så på att ses. Och jag gillar inte det där han sagt att hon varit kär i honom.. Och jag vill inte att han ska skriva när vi tjafsat till henne. 

hjälp! Nån där ute kanske kan ge mig lite råd :) 

• Svar på tråden Pojkvän och hans tjejkompis
  • Anonym (förvirrad)

Tillägg: dom hade även skrivit till varann att dom saknade varandra. 
    Hela situationen gör mig väldigt obekväm, de gick från ingen kontakt till att i princip tjata på varann om att ses. Hon frågade honom om han inte kunde komma till henne, jag har druckit en öl svarade han, han kan inte köra. Men kom ändå, skit i det svarade hon och gjorde massa flörtgubbar. 
    Nej det känns inte okej, jag må vara svartsjuk men det finns ju en gräns.. jag skriver inte såhär med mina killkompisar och ingen av dom tjatat på att träffa mig. 

• Anonym (förvirrad)

Svar till Reality check - ja må så vara, jag hoppas bara att han kan dumpa mig innan då. 

Svar till Hjelm - Jag tror mer jag behövde höra hur en annan kvinna tänker om detta (om jag får vara ful å anta att det oftast är kvinnor som svarar på sånt här). Oftast får han mig att bara låta svartsjuk, att jag bara tror saker men det handlar ju ändå om mina känslor och han bör ju respektera det annars funkar det ju inte. 

tycker det är så konstigt att det kommer så plötsligt, hon kanske blev mer taggad av att höra att vi tjafsade? Vad vet jag. Jag vet vem denna tjej är, känner inte henne personligen men många av mina tjejkompisar har varnat mig om henne, inte sagt precis vad man att hon gillar drama osv. 

• Anonym (förvirrad)

Hej igen! Nu har jag pratat med honom om detta, min oro kring att hon hör av sig hela tiden osv. Han tycker att jag är larvig och kontrollerande, att jag isåfall inte får jobba med killar om han inte får vara med henne. Jag sa att jag kan väll följa med dom två då, men varför då fick jag till svar. Jag sa att han får faktiskt respektera att jag känner såhär, det är ju jag som är hans flickvän. Jag sa även att jag inte vill att han ska prata om vårat förhållande till henne, om jag tex blir ?sur? som han hade sagt till henne. Varför då blev även svaret på det. 

jag vet inte vad jag ska göra, jag möts bara av motstånd när jag försöker ta upp det. Såhär är det tyvärr i andra situationer oxå som jag vill ta upp, om han inte tycker likadant är han helt oförstående 

• Anonym (förvirrad)

Tackar ödmjukast för era svar! 

Jag sa även att ni pratar ju så himla ofta, och att hon verkligen tjatar på honom att ses. Men han sa att det inte var så, att dom kanske pratat en gång om att ses. Varför ljuger han ens? Jag har ju sett allt. 

Jag påtalade flera ggr att det känns obekvämt att dom ska vara ensamma, jag har ingen bra feeling kring det men han fick mig bara känna mig dum och som jag har idiotiska tankar bara. Det gör mig så ledsen att han inte ens lyssnar. 

• Anonym (förvirrad)

Jag har nu försökt prata med honom igen. Han sa att han är jättesur över detta och att jag har psykopatbeteende som känner såhär, han säger att jag ljuger när jag sa att jag vet ju hur mycket kontakt dom har. 

Tillslut blev det - men då får du inte prata med den killen heller då - något som jag inte alls förstod för han sa nån som jag inte ens har kontakt med. 

Han sa även att om man (jag i detta fall) har sånna jär tankar och känslor, då börjar den andra (han) ju undra vad jag pysslar med. För om jag anklagar / blir obekväm osv osv med honom och hans tjejkompis då måste ju jag hålla på med det själv med. Så, om du som läser detta tycker att jag är dum i huvudet som skriver allt detta så betyder det att du egentligen själv är det. 

Ja. Det var så han sa. 

Jag försökte förklara för honom och respektera mig och mina känslor och det blev till detta. 

Har nog aldrig känt mig så dumförklarad som när han ska berätta vad han känner inför mitt beteende. Han sa att han kan släppa det här om jag aldrig pratar om det igen men att det var oroväckande att jag hade sånna psykopat tendenser. Det var kul att höra av sin pojkvän, rolig fredag! 

• Anonym (förvirrad)

Jag ska tillägga att när han släppte av mig idag så volle han umgås sen, men jag är jättesjuk och sa att jag orkar nog inte göra så mycket mer än att vila. 

vem skulle han umgås med då? Jo hon, skulle han höra av sig till och fråga om hon ville istället. Och det var då jag sa att jag blir så obekväm och varför kan inte jag vara med när ni ses istället. 

snacka om att trigga en.. fattar ingenting.. 

Svar på tråden Pojkvän och hans tjejkompis