Pojkvän och hans tjejkompis
Hej! Jag skriver detta inlägg i hopp om lite insikt, kanske något råd eller vad som helst.
Jag sett liknande inlägg men det passar inte helt på min situation.
Jag har träffat min kille i ca ett år, det har varit lite velande och brister i kommunikationen men vi har verkligen jobbat på det båda två.
Redan tidigt när vi började hänga pratade han otroligt mycket om sina tjejkompisar, något jag inte brytt mig om om han inte dessutom sa att många av dessa är/var kär i honom.. Han påtalade detta så ofta att jag tillslut fick säga åt honom att sluta nämna dom, det är inge kul att veta tycker jag. Onödigt information helt enkelt.
De flesta har han ingen kontakt med förutom med en av dom, men hon ?försvann? när vi började ses. Tills nu. Nu skriver hon hela tiden till honom, ska dom ses, vad ska dom göra, osv osv. Han skriver dessutom till henne vad dom kan hitta på (utan mig, då han frågat henne när jag jobbat).
Häromdagen hamnade vi i ett gräl (ej om detta, något helt annat) och han skrev direkt till henne att jag var så sur, jag ?skulle bli sur om dom umgås just den dagen för han hade sagt till mig att han skulle ju inte göra nått?. Efter detta var hon mer på om att ses.
alltså vad ska jag göra? Jag vet att jag kan verka svartsjuk, alla killar jag träffat har inte bara varit vänner med sina tjejkompisar. jag har själv tagit avstånd från killkompisar och skulle inte umgås med en av dom själv, i respekt för min kille. Jag har inget behov av att vara med en annan kille ensam på det sättet.
Han har sin telefon klistrad vid sig hela tiden men jag kan se meddelanden när de kommer upp på hans klocka och så lämnade han telefonen olåst, kalla det dumt svartsjukt eller intuition på att något var på gång..
Ska jag konfrontera han med detta? Tycker det är skumt att båda, men främst hon, är så på att ses. Och jag gillar inte det där han sagt att hon varit kär i honom.. Och jag vill inte att han ska skriva när vi tjafsat till henne.
hjälp! Nån där ute kanske kan ge mig lite råd :)