Inlägg från: Anonym (Mo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mo)

Samlingslån med några uc förfrågningar

Det är dåligt egentligen att man inte får hjälp när man behöver de. Så varför finns samlingslån ens??

• Anonym (Mo)
    Anonym (Ok) skrev 2024-07-16 15:57:18 följande:
    Handlar ju om risk. Ett lån är ingen rättighet och alla vill inte låna ut till folk med dålig historik. 
    Men varför finns då samlingslån? Har man skött sig med sina betalningar tycker jag att dom kan se till de. 
  • Anonym (Mo)
    Anonym (Anna) skrev 2024-07-16 17:01:05 följande:

Från bankens sida vill de tjäna pengar, att hjälpa är ju såklart inte deras huvudsyfte. En person som då försökt det senaste året att ta nya lån hela 9 ggr är inte vad många skulle anse vara en speciellt pålitlig person när det kommer till att låna ut pengar.

Men på ett år om man låter bli att göra nya ansökningar och jobbar hårt för att få ner de skulder som finns så blir ju läget att se betydligt bättre ut. Då visar man ju som kund att man försöker ta ansvar för sin ekonomi istället för att göra om samma sak om och om igen.

Jo men om man klarar av att betala sina 10 smålån utan anmärkningar så borde dom se att man klarar av ett lån. Tycker jag iaf
  • Anonym (Mo)
    Anonym (Anna) skrev 2024-07-16 17:59:11 följande:
    Jo visst men samtidigt kan man ju verkligen fråga sig vad personen i fråga sysslar med? 
    Uppenbarligen har personen inte så bra koll på sin ekonomi.
    Samtidigt är de dom som behöver hjälp 
  • Anonym (Mo)
    Sniffmusen skrev 2024-07-16 20:36:24 följande:
    Banker är ingen jävla välgörenhetsstiftelse. Exakt vad är det som är så svårt för dig att fatta? Du verkar vara riktigt trög.
    Jag fattar men jag HÅLLER INTE MED 
  • Anonym (Mo)
    Sniffmusen skrev 2024-07-16 21:48:28 följande:
    Vadå inte håller med? Att banker inte bedriver välgörenhet är FAKTA.
    Det vet jag men jag tycker fortfarande att de är fel och att de inte borde vara så
  • Anonym (Mo)
    Sniffmusen skrev 2024-07-16 23:08:07 följande:
    Flytta till Nordkorea, där passar du och dina åsikter in alldeles utmärkt.
    Herregud jag måste väl få tycka att nåt är fel utan att bo i Nordkorea 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Samlingslån med några uc förfrågningar