Jag behöver alla husmorsknep jag kan få
Att maxa chansen för en graviditet gör det ju också viktigt att leva sunt och göra det kroppsligt möjligt för ert ägg att lossna i rätt tid och att spermier ska trivas i en gynnsam miljö.
Så ät ordentligt, ha en så normal vikt som möjligt, minimera alkohol och självklart noll nikotin. Stressa ner och stressa av. Kolla hälsokost om det finns några bra kosttillskott som kan hjälpa dig på vägen. Se till att du är fysiskt frisk så långt det är möjligt.
Samma sak gäller ju mannen . Alkohol, övervikt och nikotin är ju kända orsaker till dåliga och slöa spermier.
Sem får ni ju maxa sexet. Ligg massor eftersom spermier kan leva upp till en vecka i gynnsam miljö i livmodern. Skaffa barn ska framförallt vara kul och sexigt och eftersom kroppen gör som den vill är det klokt att ligga massa så ni maxar alla möjligheter. Tro mig, ni vill inte hamna i det kliniska läget att sex endast sker vid ägglossning för då får ni lära er den hårda vägen att kåthet inte kommer på beställning. Torr som en öken i underlivet och slapptask är bara sorgligt när kroppen skriker efter barn.
Mvh /kämpat tre år för barn