Min dotter på 16 har gjort abort. Jag behöver råd!
Jag förstår att din dotter mår dåligt och behöver stöd.
En jättegrej att gå igenom.
Men hon har ju dig och kan ju få stöd av ungdomsmottagningen om hon behöver prata.
Expojkvännen har ju sina känslor att hantera och kanske faktiskt inte kan hantera det på något annat sätt. Han är ju 16 och håller, precis som din dotter på att lära sig hur han ska hantera tuffa saker...
Även om han inte går igenom det kroppsligt går han ju igenom något stort han med. Bara att göra slut är ju en jättegrej i den åldern och så händer detta med barnet.
Du har ju bara halva historien kring vad som har hänt...
Jag förstår att du vill hjälpa din dotter men att som vuxen kontakta honom som du har gjort tror jag faktiskt inte hjälper. Han hamnar i tydligt underläge och reagerar precis som tonåringar gör när vuxenvärlden går på, dvs sluter sig...
Att din dotter har frågetecken kring deras relation och varför det tog slut är ju inget som du ska lägga dig i. Du behöver släppa....
Kanske får hon svar en dag. Kanske får hon det inte. Att hantera sådant är ju en del av livet...
Jag tycker inte heller att du ska kontakta hans mamma.
I vilket syfte gör du det?
Han är så pass gammal att det är upp till honom att avgöra om han vill anförtro sig till sina föräldrar....och gör du det i syfte att han ska få en uppsträckning så känns det mest illvilligt faktiskt...
Mitt råd är att fokusera på att stötta din dotter i att hantera saker och ting och lägga pojkvännen på sidan..