Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

Min dotter på 16 har gjort abort. Jag behöver råd!

Det är väl klart att du inte ska? Inget blir bättre av att man springer med skvaller. Du sätter bara dig själv i en dålig dager. 

Nej, det här var inte "riktig kärlek". Killen är ett svin, men det har inte hans MAMMA med att göra (eller bara indirekt, men det är inte alltid god uppfostran hjälper heller).  Din dotter har blivit utnyttjad, och kanske lurade hon sig själv också för att få ha sex, för att "den riktiga kärleken" gjorde det finare. Du borde ha hållit hårdare i din dotter. Jag hade aldrig accepterat ett sådant beteende när min dotter var 16. 

• Anonym (....)
    Anonym (Nej) skrev 2024-07-16 12:00:36 följande:
    "Dottern går på P-piller men gjorde ett byta av sort då hon fick biverkningar som inte var så trevliga och missade en dag på kartan så som svar till den kommentaren så går hon på p-piller.

Jag lägger mig i eftersom det är precis den hjälpen min dotter vill och behöver.

Att vissa skriver att det inte är riktig kärlek är inget någon annan kan veta efter den lilla text jag beskrivit.
    Dottern hade en relation på 2 år innan denna.

När han gjorde slut gick det till såhär :
    De stod utanför henne epa och han grät och sa att han älskar henne, kramade om henne och sa att han orkar inte mer då han är jätte stressad och hinner inte med sig själv och de saker som han vill just nu, va med vänner, gymma, umgås med sin familj, golfa osv. Han behöver fokusera på sitt eget mående. Han kysste henne och hon sa jag älskar dig. Han säger Jag älskar dig mer. Och sen att han behöver gå till gymmet för detta är det jobbigaste beslut han behövt ta och så gick han. 

Därför känner min dotter att det är ju inte en relation som är "slut" egentligen. Inte känslomässigt. Kanske fel tid i livet absolut. 

Oavsett så tror jag att även han behöver en vuxen att samtala med om denna jobbiga situation.

Min dotter har mycke support av mig. Hon berättar allt för mig. (Vi har en vän relation)."

Så det man kan läsa här är:

1) Nej, hon var INTE skyddad.
    2) Du är en gränslös förälder som tror att du ska vara bff med din dotter
    3) Du är en gränslös förälder som tror att du har någon som helst rätt att gå hennes ärenden i detta
    4) Det är aldrig kärlek efter bara två månader och du verkar lika naiv som dottern kring detta
    5) Han gjorde det absolut bästa han kunde göra och gjorde slut på ett bra sätt
    6) Din dotter ägnar sig åt önsketänkande och fattar inte att det ÄR slut, det måste hon acceptera
    7) Han är inte ett svin för att han inte vill ha kontakt nu när det är slut och ni ska båda lämna honom ifred
    8) Om han behöver stöd i detta, någon att prata med, har du inte med att göra!
    Hur kan din dotter ha haft en relation på två år INNAN denna, när hon bara är 16 år..? :o 

Killen var så ledsen att han behövde gå till gymmet..? :D Han kanske skulle söka in till Dramatens elevskola förresten, han verkar ha den rätta talangen... :D Självklart var han bara glad och lättad att slippa din dotter och ansvaret för ett barn. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Neje) skrev 2024-07-16 14:33:59 följande:

Du kan ju kontakta pojkens mamma MEN du borde inte göra det för din dotters skull. Jag förstår att det här är väldigt tufft för henne men det är bättre att hon lär sig av detta nu. Hon är liten men det kommer göra henne starkare och mer realistisk i framtiden. 

Om killen hör av sig till henne nu kanske de reparerar relationen och han förtjänar inte henne. 

Om jag var killens mamma hade jag viljat veta.

...fast det betyder inte att andra människor måste tillgodose din nyfikenhet.
Svar på tråden Min dotter på 16 har gjort abort. Jag behöver råd!