Min dotter på 16 har gjort abort. Jag behöver råd!
Jag instämmer att killen har skött avbrottet snyggt för att vara 16 år.
Han har gett din dotter en väldigt ärlig, vettig och sund förklaring till varför han inte vill vara kvar i relationen, moget av honom!
Att det sedan ,som ett ytterligare påslag, blev en graviditet och en abort direkt efter avslutet spär ju givetvis på allt ännu mer och jag förstår att det måste vara super jobbigt för dottern!
Men, när du kontaktade killen, frågade du om han kände till graviditeten och aborten?
Frågade du hur HAN mådde?
Där kunde du faktiskt ha tagit lite moderlig och vuxet ansvar och visat honom ditt ombesörjande över situationen. Detta måste även ha varit TUNGT för honom!
Säkert rädd för att det ska komma fram till sina föräldrar, något han inte vill då han säkert mår dåligt över allt som skett och kanske skäms mycket över sitt agerande och beslutet att göra slut med din dotter.
Det blev nog helt enkelt för mycket för honom att hantera och därför bara vill glömma allt och gå vidare.
Det finns ju en anledning till att vi föräldrar inte längre har tillgång till våra barns vårdkontakter efter en viss ålder, det handlar om integritet och det måste vi respektera hur mycket vi än vill lägga oss i.
Jag tycker absolut att du ska släppa den här killen och lägga allt ditt fokus på dottern och hjälpa henne vidare med alla tips dom du redan fått.
Din dotter går igenom något tufft nu och jag vet hur det gör ont i mammahjärtat när våra barn mår dåligt och vi vill göra allt för att ta bort det onda, men tyvärr är detta livets skola att även lära sig att hantera dessa känslor.
Tråkigt att detta hände när hon ännu är så ung men hon kommer att komma över det och kommer att ta lärdom av detta och kunna se det med andra ögon när känslorna har läkt igen.