Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Min dotter på 16 har gjort abort. Jag behöver råd!

Men för in i... Håll dig helt utanför detta!!! Respektera att han inte vill ha med henne att göra!!

Och riktig kärlek efter två månader....? Snälla.... Är du lika naiv som dottern...?

Det enda du ska göra nu är att skjutsa iväg henne till preventivmedelsrådgivning!

• Anonym (Nej)

Och kring det där att prata med hans föräldrar, det är PRIVAT!!! Du har inte med detta att göra, du ska bara lämna den familjen ifred!

• Anonym (Nej)
    Anonym skrev 2024-07-16 11:17:21 följande:
    Håller med, och jag är mor till två söner. Två idag vuxna söner. Och det kan jag säga att hade en tokig morsa till någon tjej ringt mig med den infon så vetefan vilken respons hon hade fått!
    Ja man kan ju ställa sig frågan om man skulle informera släktingar till någon annan ungdom. "Bara så du vet så gjorde er son någon gravid och hon har gjort abort och han är sååååå stygg!" Idiotiskt att inte skydda sig ordentligt (men olyckor händer ju), men relationen är över. Det får både mor och dotter acceptera.
  • Anonym (Nej)
    "Dottern går på P-piller men gjorde ett byta av sort då hon fick biverkningar som inte var så trevliga och missade en dag på kartan så som svar till den kommentaren så går hon på p-piller.

Jag lägger mig i eftersom det är precis den hjälpen min dotter vill och behöver.

Att vissa skriver att det inte är riktig kärlek är inget någon annan kan veta efter den lilla text jag beskrivit.
    Dottern hade en relation på 2 år innan denna.

När han gjorde slut gick det till såhär :
    De stod utanför henne epa och han grät och sa att han älskar henne, kramade om henne och sa att han orkar inte mer då han är jätte stressad och hinner inte med sig själv och de saker som han vill just nu, va med vänner, gymma, umgås med sin familj, golfa osv. Han behöver fokusera på sitt eget mående. Han kysste henne och hon sa jag älskar dig. Han säger Jag älskar dig mer. Och sen att han behöver gå till gymmet för detta är det jobbigaste beslut han behövt ta och så gick han. 

Därför känner min dotter att det är ju inte en relation som är "slut" egentligen. Inte känslomässigt. Kanske fel tid i livet absolut. 

Oavsett så tror jag att även han behöver en vuxen att samtala med om denna jobbiga situation.

Min dotter har mycke support av mig. Hon berättar allt för mig. (Vi har en vän relation)."

Så det man kan läsa här är:

1) Nej, hon var INTE skyddad.
    2) Du är en gränslös förälder som tror att du ska vara bff med din dotter
    3) Du är en gränslös förälder som tror att du har någon som helst rätt att gå hennes ärenden i detta
    4) Det är aldrig kärlek efter bara två månader och du verkar lika naiv som dottern kring detta
    5) Han gjorde det absolut bästa han kunde göra och gjorde slut på ett bra sätt
    6) Din dotter ägnar sig åt önsketänkande och fattar inte att det ÄR slut, det måste hon acceptera
    7) Han är inte ett svin för att han inte vill ha kontakt nu när det är slut och ni ska båda lämna honom ifred
    8) Om han behöver stöd i detta, någon att prata med, har du inte med att göra!
Svar på tråden Min dotter på 16 har gjort abort. Jag behöver råd!