Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Min dotter på 16 har gjort abort. Jag behöver råd!

Anonym (Ber om råd!) skrev 2024-07-16 02:33:51 följande:
    Min dotter på 16 har gjort abort. Jag behöver råd!

Min dotter på 16 år har gjort en abort nyligen.
    Pappan till barnet var en pojkvän som gjorde slut efter 2 månader och 2 dagar senare fick hon veta att hon var gravid.
    Han har sedan varit rätt elak och ignorerar att min dotter behöver support av honom då han oxå är ansvarig.
    Detta var ingen tillfällig relation. Det var riktig kärlek och många frågetecken när han gjorde slut. Saker som hon än inte fått svar på. Hon har gråtit och haft panikångest i 1,5 månad. Hon gick igenom aborten och blev lovad att hon skulle få träffa honom och prata ut kring aborten. Nu ignorerar han henne och är svinig. Jag har försökt kontakta honom utan större respons.
    Han är oxå 16 år och detta var hans första tjej. Jag förstår att han inte är mogen och att det är jobbigt för han oxå men jag ser hir min dotter lider något fruktansvärt.

Hans mamma vet inget om det hela. Det är det han är som mest rädd för, att hon ska få veta. 
    Jag ståe nu i vaöet om jag blr informera hans mamma om det hela?
     Hjälp

Nej, du ska inte berätta för hans mamma. Fattar du inte det själv???
    Och du kan inte tvinga pojken att umgås med din dotter. Det är två barn det handlar om, var bara glad att hon gjorde abort istället.

"Riktig kärlek"? På två månader mellan två ungar? Varav den ena aldrig varit ihop med någon tidigare... som hon förmodligen tog svendomen av?

Sluta bara.

Mer svar behövs inte.
  • Anonym
    Anonym (Nej) skrev 2024-07-16 11:14:19 följande:

Och kring det där att prata med hans föräldrar, det är PRIVAT!!! Du har inte med detta att göra, du ska bara lämna den familjen ifred!

Håller med, och jag är mor till två söner. Två idag vuxna söner. Och det kan jag säga att hade en tokig morsa till någon tjej ringt mig med den infon så vetefan vilken respons hon hade fått!
  • Anonym
    Anonym (Nej) skrev 2024-07-16 11:26:04 följande:
    Ja man kan ju ställa sig frågan om man skulle informera släktingar till någon annan ungdom. "Bara så du vet så gjorde er son någon gravid och hon har gjort abort och han är sååååå stygg!" Idiotiskt att inte skydda sig ordentligt (men olyckor händer ju), men relationen är över. Det får både mor och dotter acceptera.
    Precis så.
    Jag får känslan av att mamman i ts lägger skulden på pojken men jag gissar att även hennes dotter var med på tåget.
  • Anonym
    Anonym (Tösen) skrev 2024-07-16 11:34:58 följande:

Hade jag haft en son som först gör någon gravid och sen dumpar och vägrar prata med tjejen hade jag skämt ögonen ur mig över vilken dålig uppfostran jag gett honom. Oavsett om han var 16 eller 36. 

Han gjorde slut innan graviditeten upptäcktes om jag  läst ts rätt. 
  • Anonym

Hej ts, uppmuntra din dotter att söka professionell samtalskontakt. Tex vårdcentralen.
    Du får acceptera att killen inte pallar. Jättetrist och dålig stil att det är så. 
    Nej, du ska absolut inte kontakta killens mamma. 

Försök lotsa din dotter till samtalskontakt. Så att hon kan släppa taget om killen som inte ger henne något stöd och hon istället får ett professionellt samtalsstöd som kan hjälpa henne.

• Anonym

Blir så full i skratt av föräldrar som hävdar att unga tonåringar minsann får bestämma  över sig själva. Vill 14-åringen ha samlag så är hon/han stor nog.

När det sen blir den vanliga konsekvensen graviditet av samlag, jamen då ska man springa till mamma och skvallra eftersom de är så små!!

Svar på tråden Min dotter på 16 har gjort abort. Jag behöver råd!