Inlägg från: Anonym (Förskola) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förskola)

Tid i förskolan

Hur många timmar spenderar era/t barn i förskolan per vecka? Är du ensamstående eller inte? Hur gamla är barnen/barnet? 

• Svar på tråden Tid i förskolan
  • Anonym (Förskola)

Läste att en förskolelärare skrev att de flesta barnen är i förskolan 10h. Tänkte att det kan inte stämma. Ville mest kika hur andra har det men det verkar vara ganska olika. Har inget intresse över föräldrarnas sysselsättning i detta fall. 

• Anonym (Förskola)

Ja något liknade som iaf antydde mer än hälften men kommer inte ihåg exakt ordval. Förskoleläraren syftade på att de själva har kortare dagar än barnen. Kanske hon bor i något visst område alternativt att hon ljög. Det verkar ju inte stämma.

Enligt dig Anonym(P) verkar det vanligaste vara 8:45- 16, iaf hos er?

Isf lite mer än 7h per dag.

• Anonym (Förskola)
    Anonym (Förskollärare) skrev 2024-07-20 13:16:20 följande:

Ja, definitivt har de flesta barnen längre dagar än personalen. Många går ner i tid för att orka och arbetar 75-90%. Just nu arbetar jag heltid och är schemalagd 32 timmar med barnen, övrig tid planering, möten mm 
    Vi har en hel del barn som är schemalagda 40-50 timmar. 

Får du säga i procent hur många som går 40-50 timmar? Hat svårt att uppskatta hur mycket en hel del är.
  • Anonym (Förskola)
    Anonym (Förskollärare) skrev 2024-07-20 13:33:11 följande:

Om jag tänker på de ca 200 barnen på min förskola så går ju lätt minst 75% av dem 40-50 timmar. De yngsta barnen har flest timmar kanske för att man vill behålla SGI inför kommande barn. De vabbar å andra sidan mest så det betyder ju att de yngsta barnen har en hel del sjukfrånvaro. 

Vad jobbar du i för klassområde? Har du jobbat i andra klassområden? Var det samma där?
Svar på tråden Tid i förskolan