• Anonym (Förskola)

Tid i förskolan

Hur många timmar spenderar era/t barn i förskolan per vecka? Är du ensamstående eller inte? Hur gamla är barnen/barnet? 

• Svar på tråden Tid i förskolan
  • Anonym (Mm)

Från 7-18 Oavsett hur jag jobbar och oavsett om jag är ledig eller ej 

• Kammen320

Lämnar 8.30 o hämtar allt från 15-17, beroende på när vi slutar. En av oss börjar alltid sent o lämnar, o den andra tidigt o hämtar. Har blivit lite längre dagar nu när stora börjat skolan o man ska lämna o hämta på 2 ställen.

• Anonym (P)

8-16 ungefär. Vi är två föräldrar. 

• Anonym (Signe)

Ca 35 h/v och jag är ensamstående. 

• Körsbärsdalen

Lämnas 08:15 ungefär, hämtas kl 15 mån-tors och 13 på fredagar. Har försökt matcha så att fsk.barnens tider överensstämmer med äldsta barnets tider hyfsat, för han trivs inte så bra på fritids, och med dessa tider har han gått som längst ca 30 minuter/dag på fritids under förra läsåret.

Jag är gift med barnens far, men han pendlar 1h enkel väg och försöker oftast börja mellan 07 och 08, och jobbar sedan 40h(+) timmar/vecka på kontoret (med undantag när han behövs hemma). Så jag lämnar och hämtar.

Själv driver jag eget och arbetar till 99,9 % hemifrån och styr mina egna tider. Det är därför jag kan ha barnen dessa tider på förskola/fritids. Brukar jobba in en del när maken kommer hem och/eller på helgen om jag har mycket, men oftast får jag merparten gjort under satta tider.

• Anonym (V)

15 timmar i veckan. 4 år, fyller 5 snart. 3-åringen börjar också förskola (15 timmar) i höst. Är fortsatt föräldraledig med 2-åringen. Ensamstående.

• EnAnonumius
    Anonym (Mm) skrev 2024-07-16 00:42:34 följande:

Från 7-18 Oavsett hur jag jobbar och oavsett om jag är ledig eller ej 

Hoppas att du är ute efter att provocera...

Om inte.

Varför skaffar man barn om man inte vill vara med dem?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (sticka nallar)

Varannan vecka:
    6-18.30 tre dagar
    7-16.30 en dag
    Ledig en dag 

Varannan vecka:
    8-16 tre dagar
    6-18,30 en dag
    Ledig en dag

Jag är ensamstående

• Anonym (Hemmafru)

Äldsta gick fem timmar tre dagar i veckan från 2,5 år eftersom att vi inte kände några andra barnfamiljer alls och det behövdes mer social stimulans. De andra har gått noll timmar.  

• Anonym (Annie)

Lite konstig trådstart som inte tar upp föräldrarnas sysselsättning, barnen är ju på förskolan de tider man arbetar/studerar, plus resväg,  varför ogilla det?
    Föräldrar behöver arbeta för att kunna försörja sina barn.  Tro det eller ej!
    Men som svar på frågan:  15 tim, är gift, barnen är 5,5 och 2,5 år gamla.  

Svar på tråden Tid i förskolan