Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Ni med barn som tagit hål i öronen. Läktid?

Jag har 8 piercings, varav 5 i öronen. Öronen är och kommer alltid vara några av de mest svårläkta. Oft kan det ta upp till ett år innan de har läkt helt och hållet. Strunta i alla ploppar, de för bara med sig oreda. Välj istället ett par tunna läkeringar i silver. De är supertunna och har ett minimalt spänne så ni enkelt kan rengöra hela smycket och hålet. Dessutom kan ni badda själva ringen och sedan drar den försiktigt genom hålet så vätskan kommer in. Skippa alsolsprit. Det torkar ut, välj klorhexidin istället! :) 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-07-16 12:16:01 följande:

Tack för alla tips och erfarenheter! Kan tillägga att jag har klorhexidinsprit samt piercingservetter som jag tidigare skrev om. Tops var bra förslag. 
    Ni som tipsar om ringar. Jag har funderat mycket på det, men är inte den delen av ringen man stoppar in i örat lite "böjd"/ "välvd" dvs den är inte som en pigg rakt in? Jag är så rädd att om jag måste tråckla in örhänget kanske jag råkar förvärra hålet eller så gör det jätteont för henne. 
    Har det för att de ringar jag haft till mig själv har jag fått liksom kroka in i öronhålet. 
    Har ni tips på bra öronringar som är enkla att sätta in kan ni gärna länka. Solig

Den välvda delen gör inte ont, svider kanske eftersom hon redan är lite känslig, men inte mer än så. Ibland kan den lilla kroken vara trixig att få in. Både på mig själv och på dottern har jag då klippt av den först, alltså med en liten tång. Jag köper ringar som jag tycker är lite på gränsen stora så att jag kan, som nämnt, klippa av kroken, föra igenom ringen och sen använda en liten tång för att böja en ny liten krok på baksidan :) det har fungerat varje gång. Silver är som sagt att föredra då det också är mjukare att böja. 

Precis såna här. Dessa är dock i titan men om hon inte reagerar på det så tror jag de fungerar precis lika bra. Tycker du att det är svårt att skapa en krok när ringen redan sitter i örat på henne kan du bara klämma ihop ringen så att öppningen blir så liten som möjligt. Dessa kallas annars för seamless ringar

https://www.apotekhjartat.se/produkt/blomdahl-safety-ear-ring-orhangen-12-mm/?ab_version=A&gbraid=0AAAAADtbAVr3QBk0EN_Wy-m6jZSViUFDB&gclid=CjwKCAjwtNi0BhA1EiwAWZaANIdN1eLY-7sxegmUTajG1CXwkTwsU1QuJGTivGS1_it2p3P-rXtYBhoCEn8QAvD_BwE

Svar på tråden Ni med barn som tagit hål i öronen. Läktid?