Inlägg från: Anonym (Övertrött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Övertrött)

3 år sover "fel" tider

Det är väldigt svårt. Förmodligen är han övertrött. Det blir värre på sommaren oxå. Haft liknade problem men inte alls i samma grad som du. 

Min dotter som nu är sju har fortfarande väldigt svårt att somna MEN hon när hon vaknar på natten kan hon somna om OCH hon till och med gillar att dra sig på morgonen. 

När hon ska sova blundar hon inte. Hon tycker det är obehagligt verkar det som. Tillslut däckar hon men hon kämpar alltid med att hålla ögon öppna.

Om vården inte hjälper dig vilket jag antar att de inte gör rekommenderar jag följande, om möjlighet till det finns:

Bestäm vilket rum det ska sovas i och ta bort exakt allt i rummet. Se till att rummet har en behaglig temperatur, om ac behövs se till att fixa det. Mörklägg alla fönster. Inte med gardin det är aldrig 100procent. Se till att han inte kan ta bort något så ljus kommer in. Fixa en hasp långt upp på dörren så bara du kan öppna den. Lägg in två madrasser på golvet.

Sen gör ni rutiner som vanligt och sen lägg dig och försök att sova. Låt han dricka mycket på förmiddagen/tidig eftermiddag. Toalett först efter en timme, sen efter 1,5 timme. Om han är törstig max ett halvt glas vatten(så länge de inte är väldigt varmt såklart). 

Kom ihåg att du "sover hela tiden". Om böcker läses innan nattdags ska de inte finnas i rummet(de kan kastas på en). Självklart ska du svara på tilltal men vara kort och berätta att du sover nu. Vi får prata imorgon om det. 

Det är inte kul att lägga pengar på detta och känns inte roligt att stänga in sig i ett svart rum med honom. Om det kan få dig och honom att sova bara en timme extra kan det vara värt det. 

Sova på dagen tror jag inte på just nu. Han är 3år och det verkar bara förskjuta nattsömnen.

• Anonym (Övertrött)

Utbrotten kommer med störta sannolikhet av att han är övertrött.

Svar på tråden 3 år sover "fel" tider