Inlägg från: Anonym (Kenta33) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kenta33)

Stor brist på attraktiva män.

Anonym (Mannen) skrev 2024-07-26 07:24:28 följande:
    Nästan alla kvinnor fungerar så.

Män kan vara bättre på olika sätt. Det måste inte vara genom lön men det är en del. Få kvinnor accepterar en man som är låginkomsttagare såvida de inte är låginkomsttagare själva.

En kvinna som gör 100 00 i månaden är antagligen ok med att hennes man gör 70 000 men skulle samtidigt aldrig ens titta åt en man som gör 30 000.

Mannen som gör 70 000 kan vara bättre på annat. Roligare, bättre på att laga mat, smartare, starkare, större. 
    Fast tittar du i taxeringskalendern ser du snabbt att antalet kvinnor som tjänar 1,2 msek per år nästan aldrig accepterar en man som tjänar klart mindre.

Jag gjorde ett stickprov på 100 kvinnor som tjänade över 1msek per år. Jag hittade 5-10 st par där mannen tjänade ungefär samma +/-10%. I alla andra fall tjänade mannen betydligt mer
  • Anonym (Kenta33)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-26 11:36:02 följande:
    Beror på grupp också. Så extremt ovanligt är det inte att kvinnan tjänar mer. Har för mig att mannen har högre disponibel inkomst i cirka 75 procent av fallen.

Nästan alla kvinnor med lägre inkomster och låg utbildningsnivå är extremt ekonomi-inriktade när de väljer partner. Bland lågutbildade kvinnor tjänar mannen i snitt dubbelt så mycket. Bland högutbildade kvinnor har kvinnorna nästan lika hög lön som sina män.

Den stora skillnaden mellan män och kvinnor i stort skulle jag säga är att kvinnor inte accepterar att vara huvudsakliga familjeförsörjare. Något männen inte  har något problem med. 

fast du pratar om små diffar. Visst att det finns par där det diffar 10k per månad. Men när vi börjar prata om en diff som är 3x, dvs typ 150k mot 50k så är det i 99% av fallen manne som tjänar 150k

• Anonym (Kenta33)
    molly50 skrev 2024-07-26 12:09:55 följande:
    Om jag inte hade fått min man så hade jag hellre varit singel.
    Jag är inte en sådan som nöjer mig med någon annan om jag inte får den jag vill ha.
    Det vore ju rent elakt mot den man jag,i så fall,skulle nöja mig med.
    Fast vad just du eller jag eventuellt skulle göra är inte så intressant. Det handlar om en grupp som helhet
  • Anonym (Kenta33)
    711freddan skrev 2024-07-26 12:18:00 följande:
    Varför svarar du inte på frågan som du fick av (Kille28)

vad finns det mest av? Icke framgångsrika män med snygga kvinnor? Eller framgångsrika män med snygga kvinnor?

när ska du få in detta i huvudet. Du har fel och det är så lätt att bevisa😂😂😂

som sagt hur många icke framgångsrika män har snygga kvinnor kontra de framgångsrika? Börja använd det du har mellan öronen nu.

Det är en extrem överandel vackra kvinnor hos män med framgång givetvis. Titta på fruarna i Danderyd eller Östermalm kontra fruarna i Huddinge eller Haninge. 

Männen i de två förstnämnda stadsdelarna kommer ha fan så mycket snyggare fruar

• Anonym (Kenta33)
    molly50 skrev 2024-07-26 12:16:10 följande:
    Det är klart man vill ha så bra man kan få.
    Men dit behöver man inte räkna ekonomisk status.
    Jag skulle t ex inte vilja ha en misshandlande man som tjänar miljoner.
    Så personligheten är viktig.
    Om den ekonomiska statusen är så viktig så vore betydligt fler män singlar idag än vad som är fallet.

Löjligt exempel att dra upp en brottsling.

Du verkar inte förstå att det finns ungefär lika många kvinnor som män. Undersökningar visar att det finns dubbelt så många ofrivilligt barnlösa män än kvinnor. Den gemensamma nämnaren för dessa män är att de år lågavlönade.

Den som kan lägga ihop 1+1 förstår att det innebär att kvinnor hellre skaffar barn med en man som redan har andra barn sen tidigare än en barnlös lågavlönad.

• Anonym (Kenta33)
    molly50 skrev 2024-07-26 12:16:10 följande:
    Det är klart man vill ha så bra man kan få.
    Men dit behöver man inte räkna ekonomisk status.
    Jag skulle t ex inte vilja ha en misshandlande man som tjänar miljoner.
    Så personligheten är viktig.
    Om den ekonomiska statusen är så viktig så vore betydligt fler män singlar idag än vad som är fallet.

Löjligt exempel att dra upp en brottsling.

Du verkar inte förstå att det finns ungefär lika många kvinnor som män. Undersökningar visar att det finns dubbelt så många ofrivilligt barnlösa män än kvinnor. Den gemensamma nämnaren för dessa män är att de år lågavlönade.

Den som kan lägga ihop 1+1 förstår att det innebär att kvinnor hellre skaffar barn med en man som redan har andra barn sen tidigare än en barnlös lågavlönad.

• Anonym (Kenta33)
    Anonym (Vi) skrev 2024-07-26 13:20:54 följande:
    Många rika kvinnorna använder skönhetsindustrin flitigt. Det är mycket ansiktsbehandlingar, botox, bröstfix, fettsugningar, ansiktslyftning, hårförlängningar, dyrt smink, solresor etc. De är säkert vackra också från början - men sen behöver utseendet underhållas.

De lite mindre rika kvinnorna har inte råd med sånt på samma sätt..Dock kanske de ser bra ut för sin ålder ändå. Dessutom kan de leva I en jättefin relation. Pengar på Östermalm eller i Danderyd kanske inte per automatik ger kärlek. Det är hur man är mot varandra, kommunikationen, attityden och intresset för varandra som avgör kärleken.

men likt förbannat ser de fruarna bäst ut och de väljer rika män.

Kolla bara på alla fotbollsspelare/hoxkeyspelare etc som ser helt ordinära ut men har bombnedslag till flickvänner

• Anonym (Kenta33)
    molly50 skrev 2024-07-26 13:51:14 följande:
    Fast varför uttala sig om en grupp som helhet när man omöjligt kan veta att det stämmer?
    För att det finns forskning som är glasklar. Kvinnor som grupp väljer män efter inkomst. Det betyder INTE per automatik att DU gör det för det
  • Anonym (Kenta33)
    molly50 skrev 2024-07-26 13:53:36 följande:
    Ja,det får du gärna tycka,om du vill.
    Men det jag försöker förklara är att personligheten är viktigare för mig än vad han har i plånboken.

Jag hade hellre skaffat barn med en låginkomsttagare än med en man som har barn sedan tidigare.
    Och det tror jag inte att jag är ensam om att tycka,som kvinna.

Ärligt talat är det helt oväsentligt vad DU gör eller inte. Vi diskuterar kvinnor som grupp.

Många kvinnor väljer hellre att skaffa nya barn med en rik man än med än lågavlönad man utan barn. 

Tex en 60 årig Hasse Aro träffar en 35 årig tjej och skaffar två barn till, trots att han redan har tre barn. Den tjejen hade lätt kunnat hitta en man i samma ålder, men inte lika framgångsrik

• Anonym (Kenta33)
    Anonym (Vi) skrev 2024-07-26 13:20:54 följande:
    Många rika kvinnorna använder skönhetsindustrin flitigt. Det är mycket ansiktsbehandlingar, botox, bröstfix, fettsugningar, ansiktslyftning, hårförlängningar, dyrt smink, solresor etc. De är säkert vackra också från början - men sen behöver utseendet underhållas.

De lite mindre rika kvinnorna har inte råd med sånt på samma sätt..Dock kanske de ser bra ut för sin ålder ändå. Dessutom kan de leva I en jättefin relation. Pengar på Östermalm eller i Danderyd kanske inte per automatik ger kärlek. Det är hur man är mot varandra, kommunikationen, attityden och intresset för varandra som avgör kärleken.

forskningen Är glasklar. Desto rikare och välutbildad mannen är desto längre håller äktenskapen. Sannolikheten att vara gift länge är låg om mannen är lågutbildad och fattig

• Anonym (Kenta33)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-26 15:23:41 följande:

forskningen Är glasklar. Desto rikare och välutbildad mannen är desto längre håller äktenskapen. Sannolikheten att vara gift länge är låg om mannen är lågutbildad och fattig

För kvinnor finns däremot inget sådant samband.
  • Anonym (Kenta33)
    molly50 skrev 2024-07-27 00:28:25 följande:
    Har du källa på den forskningen?

https://kvartal.se/artiklar/vem-ska-en-kvinnlig-akademiker-gifta-sig-med/

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/e8wyEg/darfor-hittar-akademikerkvinnor-inte-ratt-man

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/yv4QLK/hellre-rik-an-snygg

? Att mannen har snygg kropp är inte väsentligt.

Kvinnan är mer intresserad av hans pengar, status och makt när hon ska satsa på ett förhållande, visar en ny studie utförd vid Cornell-universitetet i New York, USA.?

? Traditionella mönster styr alltjämt i partnervalet. Forskning visar att kvinnor fortfarande vill ha män med hög utbildning och inkomst?

?
     Hög utbildning och hög lön ökar sannolikheten för (heterosexuella) män att bilda familj. Motsvarande samband finns inte för kvinnor?

Kan hitta 100 länkar till.

så. Visa nu relevant forskning som tyder på motsatsen. Annars bekräfta att jag har rätt.

• Anonym (Kenta33)
    molly50 skrev 2024-07-27 11:44:24 följande:
    Det där är ju forskning från  USA.
    Kvinnor där har kanske andra preferenser än vad kvinnor i Europa och Norden har.

Och fortfarannde,gäller det där alla kvinnor?
    Det kan inte finnas kvinnor som inte har dessa preferenser,enligt dig?
    Läser du länkarna jag skickade så ser du att de även innehåller svensk forskning som visar EXAKT samma mönster som den från USA.

Du verkar ha väldigt svårt med det här med forskning. Bara för att gruppen kvinnor på aggregerad nivå beter sig på ett visst sätt så finns det inget som säger att det inte finns avvikelser.

varför känner du ett behov av att försöka ifrågasätta det som är så tydligt fastslaget? DU behöver inte fungera exakt som kvinnor gör på gruppnivå.

Att män premierar utseende hos kvinnor betydligt högre än allt annat är inget jag som man känner ett behov av att ifrågasätta. Varför skulle jag?
  • Anonym (Kenta33)
    molly50 skrev 2024-07-27 11:41:14 följande:
    Jag kan ju bara tala för mig själv och kvinnorna i min bekantskapskrets.
    Och ingen av oss är ihop med någon höginkomsttagare eller män som tjänar mycket mer än oss.
    Och hur många av alla män som lever i förhållanden tror du är höginkomsttagare eller tjänar mycket mer än kvinnan de lever med?

Ni kanske inte har status/utseende nog att locka dessa män? Kvinnor som har utseendet med sig är extremt sällan tillsammans med män som inte är klart framgångsrikare än genomsnittet

• Anonym (Kenta33)
    Anonym (X) skrev 2024-07-27 14:44:34 följande:

Är inte så konstigt eftersom mannen i regel är äldre samt att manliga yrken har högre löneläge än kvinnoyrken. 

Inte lätt för t ex en undersköterska att hitta en man med ännu lägre lön. 

Och varför väljer kvinnor äldre män? 
  • Anonym (Kenta33)
    711freddan skrev 2024-07-27 15:34:19 följande:
    eller så är det du som inte har varken utseende charm eller personligheten att locka till dig en vacker kvinna så du måste posta en massa forskning från helt lönlösa källor för att känna dig lite bättre i tron om att bara du blir rik och har framgång kommer du få vilken kvinna du vill.

men det är så lätt att motbevisa. som sagt hur många män är så framgångsrika som du påstår man ska vara? Och hur många män är inte det och har ändå en snygg flickvän eller fru? Du vet mycket väl svaret är överhängande att antalet snygga kvinnor med icke framgångsrika män är betydligt större än antalet snygga kvinnor med framgångsrika män.

det finns helt fantastiskt vackra kvinnor inom
    hel vardagliga yrken också. 

man blir kåt av en kropp en personlighet och charm. Inte ett bankkonto
    Varför kommer du med personangrepp freddan? Lönlösa källor? Legitim forskning. Vilka källor har du själv bidragit med?

Försöker du påstå att det är vanligare procentuellt att icke-framgångsrika män har snyggare fruar än de med framgång? Är du riktigt? Menar du att fruarna i Rosengård ser bättre ut än de i Danderyd? Du trollar bara.
Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.