Besviken på RUL, vad ska jag göra?
Hej på er! ❤️
Jag frågade om det verkligen såg bra ut, eftersom hon betonade ordet "väl" så noggrant. Hennes svar var "Jaja.." o en suck.
Hon slutade undersöka och jag tänkte att hon säkert skulle ha på mer gel, då det var väldigt lite och det började göra ont och blev varmt på magen. Men hon ger mig istället papper och undrar om vi har frågor annars är vi klara. Vi blev såklart väldigt paffa då allt gick på 10 minuter och vi kände oss inte alls delaktiga. Vi såg dessutom ingenting på skärmen och hon förklarade inget alls.
Sambon frågade om hon sett könet eller om det gick att se, varav bm suckar och undersöker magen igen utan gelé vilket gör ont. Hon mumlar att hon kanske kan gissa att det är en tjej, men sen säger hon att det lika gärna kan va en kille.
Liksom, det vet väl vi med? Är ju 50/50
Överdriver jag om jag känner att hon var taskig och inte alls engagerad? Man skulle ju gå igenom hela bebisen, få se bebisen tydligare och få nån bild. Och kanske få veta kön.
Vi gick därifrån ledsna och kände hur all glädje hade försvunnit. Varför var hon så mot oss? Sambon vill ha ett nytt ultraljud av en annan barnmorska och har ringt kvinnohälsan som skulle höra av sig. Barnmorskan vid kub var så snäll, tog sig tid och allt. Rul gick på 10 min och vi fick ingen bild eller moderskapsintyg.
Någon som varit med om liknande?