Airpod skrev 2024-07-14 16:39:15 följande:
Absolut, ingen har påstått något annat, men på sättet du skrev så lät det som att du tog mitt inlägg personligt. Som att jag på något sätt pratade om just dig, med tanke på ditt upprepande användande av ordet ''jag'' i inlägg 32.
Ok, det är din åsikt, jag håller inte alls med. Det är inte ett dugg rättvist eller sympatiskt att den ena föräldern (den som hittar på roliga saker med barnen) hela tiden ska behöva bekosta sådant själv, bara för att den andra föräldern inte hittar på något med barnen. Tänk om den ena föräldern också då slutar hitta på saker med barnen, för att hen kanske inte har råd, då är det plötsligt ingen förälder som gör något kul med barnen.
Om ingen av föräldrarna har råd att resa så blir det så klart inga resor. Då får man vänta tills man har råd. Anpassa livet efter plånboken kallas det för.
Man kan göra så otroligt mycket roligt med barnen utan att det vare sig kostar speciellt mycket pengar eller innebär resor kors och tvärs. Det viktigaste för barnen är oftast att få sina föräldrars tid, inte dyrbara saker eller kostsamma resor.
Mina barns pappa tjänar ca dubbelt så mycket som mig. Att han ska komma och säga att jag ska stå för hälften av barnens kostnader när de är iväg med honom är skrattretande. De äventyr jag och barnen hittar på är anpassade efter min plånbok. Att be honom om pengar för det är precis lika skrattretande, för att inte tala om pinsamt.
Ja, jag svarar i inlägg i jagform när det handlar om min syn på saker och ting.