Betala halva resan för barnen?
Det beror på tycker jag. Ska du resa med barnen i år? Annars tycker jag gott du kan bidra med något för barnens skull. Du kan ju inte bara avstå från semestrar och låta honom stå för allt sånt.
Det beror på tycker jag. Ska du resa med barnen i år? Annars tycker jag gott du kan bidra med något för barnens skull. Du kan ju inte bara avstå från semestrar och låta honom stå för allt sånt.
Jag tycker inte att det låter orimligt överhuvudtaget. Jag hade bidragit, för barnens skull. Det handlar ju om att barnen ska få en rolig upplevelse, det handlar inte om exet.
Om du inte bidrar så kanske det blir svårt för dem att kunna resa? Pappan kanske inte har råd då, det kanske blir för dyrt för honom? Då hade jag verkligen velat bidra, för barnens skull. Eller är du inte brydd om att dina barn ska få ha roligt? Sedan undrar jag hur ofta du hittar på saker med barnen, alltså sådant som kostar pengar? Om det oftast är pappan som gör det så känns det ju väldigt skevt om han är den som hela tiden hittar på saker med barnen och därmed står för den kostnaden, medan du slipper.
(A), du får tycka att det handlar om barnen. Jag ser det inte alls så, han får stå för sina val. Om han inte har råd får han avstå eller skaffa ett annat jobb. Tigga pengar av sitt ex, eller som här försöka kräva, det är verkligen inte ts sak att lägga ut halva summan för att HAN väljer att ta barnen på semester. Har man inte råd så har man inte! Precis som alla andra.
Anonym (Nä)
Ja, det är hans val att hitta på saker för barnen, vilket man gör för barnens skull, om man nu är en god förälder. Vet inte hur du kan tycka att det känns rättvist eller ok om den ena föräldern ofta hittar på saker med barnen och därmed står för den kostnaden, medan den andra föräldern är ointresserad och inte hittar på något och alltid slipper sådana kostnader. Som förälder bör det verkligen ligga i ens intresse att göra barnen glada och hitta på saker med dem, om den ena förälder är för oengagerad för att hitta på saker med sina egna barn så bör hen i alla fall vara med och betala för kostnaden om den andra föräldern är den som hela tiden får hitta på saker.
Om resor och dyra nöjen sker ofta så är det förståeligt om man kanske inte kan vara med och betala sådant, men händer det bara ibland så är det absolut inte konstigt att dela på kostnaden för att barnen ska få något roligt. Det är ingen som har pratat om att barnen kan få allt i världen och det handlar inte alls om det. Mycket kostar ju pengar nu för tiden, visst kan man hitta på roliga saker som inte kostar pengar men faktum är att det är dyrt att leva. Sedan behöver man ju absolut inte resa hela tiden men att göra det någon gång med barnen är väl knappast orimligt. Många familjer reser med barnen och det är lätt hänt att barnen då känner avundsjuka över det och jämför med hur andra har det.
Kan inte se att jag har dragit in ditt privatliv någonstans.
(A), jag tycker att det känns otroligt rättvist om var och en står för sin egen ekonomi! Det oavsett intresse från den andra partens sida. Har man gått isär har man ingenting att göra med sitt ex ekonomi längre, så enkelt är det för mig.
Ang. mitt privatliv skrev du så här i inlägg 14 (och ärligt talat rätt fult av dig att anta en massa om mig), lägg märke till alla "du", "dina" osv:
Om du inte bidrar så kanske det blir svårt för dem att kunna resa? Pappan kanske inte har råd då, det kanske blir för dyrt för honom? Då hade jag verkligen velat bidra, för barnens skull. Eller är du inte brydd om att dina barn ska få ha roligt? Sedan undrar jag hur ofta du hittar på saker med barnen, alltså sådant som kostar pengar? Om det oftast är pappan som gör det så känns det ju väldigt skevt om han är den som hela tiden hittar på saker med barnen och därmed står för den kostnaden, medan du slipper.
Kan inte citera Göran :
Jag känner att det kan vara precis tvärtom, att ena föräldern gör det lätt för sig genom att aldrig hitta på ngt med sitt barn pga att hen vet att exet hittar på saker på loven. Och jag ser inte hur någon kan bli utnyttjad genom att lägga halva kostnaden enbart för sina barn?