Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Betala halva resan för barnen?

Tycker inte du ska betala halva, du gör väl egna grejer med barnen. Skillnad om ena föräldern jobbar hela sommaren/inte gör något alls med barnen - då är man väl tacksam att den andra föräldern hittar på något och på så sätt vill bidra med en resa

• Anonym (H)
    Anonym (Hell no!) skrev 2024-07-14 12:50:30 följande:
    Varför ska man bidra för att den andre föräldern hittar på saker med barnen på sin tid? Om man jobbar så kommer man att vara ledig med barnen vid annat tillfälle. Om man inte hittar på något är det sannolikt för att man inte har råd i de flesta fall. 
    Jo, kanske för sina barns skull. Om jag tex skulle jobba en hel sommar, hade jag varit tacksam om mitt ex hittade på något med våra barn. Självklart för mig. Om man har taskig ekonomi, får man väl bidra med det man kan
  • Anonym (H)

Kan inte citera Göran :

Jag känner att det kan vara precis tvärtom, att ena föräldern gör det lätt för sig genom att aldrig hitta på ngt med sitt barn pga att hen vet att exet hittar på saker på loven. Och jag ser inte hur någon kan bli utnyttjad genom att lägga halva kostnaden enbart för sina barn? 

Svar på tråden Betala halva resan för barnen?