Airpod skrev 2024-07-14 16:43:47 följande:
Du ber ju inte om pengar för din biljettkostnad utan för barnens? Det är två helt olika saker, haha. Jag skulle aldrig heller be om pengar för min flygbiljett.
Det du pratar om är något annat än det jag pratade om. Du verkar ju vara en förälder som hittar på saker med dina barn och om båda föräldrarna gör det så är det ju lugnt, då bekostar ju båda föräldrarna sådana nöjen. Men om det alltid är samma förälder som reser och hittar på saker med barnen, medan den andra fullständigt skiter i det, så tycker jag inte alls att det låter rimligt att den förälder som reser och hittar på saker med barnen ensam ska behöva bekosta sådana nöjen bara för att den andra föräldern inte lyfter ett finger för sina barn. Det handlar ju trots allt om barnen och man gör det för deras skull.
Nej, jag ber inte om några pengar alls! Jag har valt att resa, inte han. Jag har mina barn hos mig på heltid, de är sällan hos pappan. Han har ganska dålig ekonomi och skulle inte ha råd att betala något utöver underhåll i nuläget. Man skiter inte i sina barn bara för att man inte reser med dem.