• nihka

Trump skjuten inatt!

Cathariiina skrev 2024-07-18 14:56:27 följande:
    Ingenting funkar på den här sajten som funkar på andra sajter. Hur eller hur: detta är ett Twitterinlägg som visar hur SS-männen står på vakt med sina gevär på vita husets MYCKET MER sluttande tak. Så Kimberlys (Skrattande) yttrande att det var omöjligt att ha en man på taket för att det sluttade var en ren lögn. 
    Nu ljuger du igen. Hon sa inte att det var omöjligt. Börja kolla upp innan du uttalar sig istället för att fabricera.

Den byggnaden i synnerhet har ett sluttande tak på sin högsta punkt. Det finns alltså en säkerhetsfaktor som gör att vi inte skulle vilja ha någon på ett sluttande tak?, sa Cheatle till ABC News på tisdagen. ?Så vi fattade beslutet att säkra byggnaden inifrån.?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    molly50 skrev 2024-07-17 22:37:37 följande:
    Har du källa på det eller är det bara spekulationer?
    Spekulationer. Cheatle har mer än 25 års erfarenhet inom Secret Service från 1995 och framår. Hos PepsiCo var hennes befattning "senior director of global security".
  • nihka
    Anonym (Rally) skrev 2024-07-18 22:20:15 följande:
    Räcker att kolla hennes CV och jämföra med hennes föregångare för att inse att hon var inkvoterad. Bara en sådan sak att ta steget från Pepsi till Secret Service. 
    Jaså, du har kollat hennes CV. Vad stod det där?

Nu tog hon inte steget från Pepsi till Secret Ser ice utan gick från Secret Service till PepsiCo för att sedan rekryteras tillbaka till Secret Service. 
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-19 07:30:13 följande:
    Nu bokstavstolkar du igen. Hon sa precis det jag sa att hon sa. Hon är inkompetent, helt enkelt. Det är ju uppenbart att hennes mannar skulle ha behärskat det taket när skytten gjorde det. Och som jag sa tidigare: könet kan komma in här. En kvinna tycker att det taket ser läskigare ut än vad en man gör.
    Du framstår bara som mer och mer löjlig med dina lögner och sexistiskt dravel.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-19 07:44:39 följande:
    Och ändå blev hon outsmarted av en ensam, förvirrad, mobbad, utstött pojke, utan någon som helst erfarenhet av säkerhets- eller polisarbete, underrättelsetjänst eller agentverksamhet. Han hade inte ens gjort militärtjänst. (Fast han kanske var bättre på att bedöma sluttningen av tak...)
    Jo, det gick jättebra för killen. Han känner sig säkert jättesmart with his head blown off.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-19 08:12:16 följande:
    Män ska visst ha bättre spatial förmåga än kvinnor...
    Det kanske är därför du inte klarar av att navigera dig runt i ett CV och tror att 27 års erfarenhet ger att någon är inkvoterad till ett jobb.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-19 08:55:14 följande:
    Men nu har hon ju visat hur olämplig hon var för jobbet. Det är inget att tjafsa om längre. Jag gissar att Pepsis executives aldrig utsattes för några attentatsförsök, och därför gick det bra under de åren. 
    Oavsett vad utredningen kommer fram till, och dina åsikter är ingen utredning, så är det tydligt att hon med 27 års erfarenhet inte blev inkvoterad. Det är inget du behöver tjafsa om längre.

Ja, gissa på du. Du kanske kan toppa dina tidigare löjligheter.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-19 08:51:16 följande:
    Det var troligen hans plan också. Googla på "suicide by cop". Han visste att han inte hade det som krävdes för att bli något i livet, och då kunde han i alla fall bli något i döden för att ha dödat en känd person. Alla skulle komma ihåg hans namn för alltid. Detta är ett jättevanligt motiv i sådana här fall.  
    Så kan det vara och då väljer man att försöka mörda presidentkandidaten för det parti man sympatiserar med. Hans donaldsykan gick nog inte lika djupt som din.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-19 08:03:56 följande:
    Ja som sagt, jag tycker också att det vore rimligt med vissa restriktioner. Men Trump är inte "köpt" av någon. Det är det bästa med Trump, att han är rik nog att driva sina egna kampanjer utan att ta mutor, som sedan ska betalas tillbaka om och när han vinner. 

Alla vet ju att alternativet är värre än Trump. Demokraterna kör landet helt i sank, det fick vi ju precis ett exempel på nu, när symbolpolitiken  - som att kvotera in diverse grupper på positioner där de kan göra stor skada, i stället för att välja de bästa - blir viktigare än allt annat. Många vill också ha slut på dödskulten på abortklinikerna. 

Ja, det finns kanske de som dyrkar Trump okritiskt, men jag har även hört republikaner säga sådana saker som att "man önskar att han skulle vara trevligare" ("nicer"). Men de fattar som sagt att alla andra alternativ är sämre. 

Angående Trumps "brott" så är det inte sådana brott som gemene man tar åt sig av - han har ju inte precis mördat någon. Det är svårt för en vanlig människa att ens avgöra om domarna var riktiga, eller om han blivit frejmad. 

Och angående otroheten, så är det inte 1950-talet i USA heller, längre. Den tiden är förbi då en politiker fick avgå för att han hade varit otrogen. Det är en privatsak, inget brottsligt (i arabländerna ser det annorlunda ut, för där är det ett brott). 

Angående detta med sjukförsäkringen, så hade jag en amerikansk kompis en gång. Han var juste, trevlig, omtänksam, hjälpsam, en riktig helyllekille! Därför blev jag (jag var yngre då) chockad när jag tog upp detta med republikanernas inställning till sjukförsäkringen, för jag tog då (när jag som sagt var barnsligare) för givet att denne juste kille måste vara på den "goda" sidan. I stället fick jag en föreläsning om varför det INTE ska vara någon allmän sjukförsäkring, för det gynnar bara slarviga människor som "want to save that extra buck" genom att inte teckna någon sjukförsäkring, och då "it has to be taken from someone else". Som sagt: denna åsikt sitter djupt, och vad som är rätt och fel kan man diskutera hur länge som helst.

Men dessa du pratar om som måste lämna hus och hem, kanske valde att spara in sjukförsäkringen för att göra något roligare för pengarna. Och sedan ska de då ändå ha hjälp ifrån andra människor, som har varit om sig och kring sig och betalat för sina försäkringar? Dessa ordentliga männsikor måste alltså betala både för sig själva och diverse strulpellar? Jag förstår hur man kan tycka att det är stötande om man är uppfostrad i USA. 
    Men inte tillräckligt rik för att ombesörja sin egen säkerhet såsom flera tidigare presidentkandidater gjort under en lång rad Secret Service ledare.

Alla vet inte alls att "alternativet är värre än Trump". Det kallas för demokrati som innebär att människor får rösta på det parti man föredrar och det är ganska jämt gällande stödet för demokrater och republikaner. Och givetvis är inte republikaners enda invändning mot Trump att han kunde vara "nicer". Många vill också behålla rätten till laglig abort och ser tillbakagången till illegala slaktraborter med trådgalgar med risk för sterilitet eller förblödning som icke-önskvärd.

Sedan har inte Trump begått "brott" utan brott. Trump är en dömd brottsling och står åtalad för fler brott bl a mutbrott. Vanliga människor behöver inte avgöra om domar är riktiga. Det finns ett rättsystem och vad donalddyrkare och konspiationsteoretiker tycker hit och dit är inte relevant.

Det är inte 1950 att vilja ha folkvalda som inte knullar runt bakom ryggen på sina fruar och vräker ur sig grova sexistiska kommentarer. Familjevärderingar och "decency" står högt i kurs i USA. I alla fall utåt.

Eller så anser man att man behöver ett system där även fattiga vuxna och barn ska kunna få vård och mediciner när de är sjuka.
  • nihka
    Anonym (jury) skrev 2024-07-18 18:22:54 följande:

Om man är bekymrad över att politiska hänsyn, som t.ex. att försöka anställa 'grupper' definierat som alla som inte är vita heterosexuella män till ledande poster, gör att mindre kvalificerade favoriseras, skulle man kanske kolla på något som kallas Program2025. Det är ett program som ett team av Trumps centrala medarbetare från den förra administration har utarbetat som går ut på att en ospecificerad president anno 2025, med en radikal omtolkning av begreppet exekutiv makt, skall införa direkt presidentstyrning av hela den federala administration inklusive avskedande av 50.000 ledande medarbetare till förmån för folk vars främsta kvalifikation är att dom är Trump lojalister. Då blir det julafton för alla rednecks, hillbillies och konspirationsteoreriker från Texas, som dock inte räknas som 'grupper' eftersom dom trots allt tillhör dom knappt 30% av USAs som är vita heterosexuella män.

Program 2025 - Trumpokrati? Finns det lagstiftning på plats som kan förhindra presidentstyrning av hela den federala administrationen och att 50 000 ledande medarbetare avskedas och ersätts med personer vars främsta kvalifikation är att de är Trumplojalister?
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-19 09:50:53 följande:
    Det hjälper inte att en läkare har 27 års erfarenhet av att vårda inbillningssjuka patienter på en kurort heller, han är ändå inte lämpad för tjänsten som överläkare på akuten på ett stort sjukhus...

Ja, vi kanske ska vänta in resultatet av utredningen nu, men jag tror att det kommer att svida för Kimmy! Skrattande

(Jag hade citerat fel inlägg förut.)
    Det hjälper inte att du hittar på vad en persons meriter består av för att kalla dennes tillsättning för inkvotering. 

Vad du tycker och tror är av noll relevans för den kommande utredningen.
  • nihka
    Anonym (Rally) skrev 2024-07-19 10:50:29 följande:
    Ungefär lika intelligent som att hävda att ett vårdbiträde efter 27 år är kvalificerad för att bli klinikchef.
    Så vad stod det i hennes meritförteckning? Eller du kanske har insyn i hennes arbetsuppgifter för att göra bedömningen att hon inte var kvalificerad för tjänsten? Inbillar du dig ofta att du jobbar för Secret Service?
  • nihka
    Anonym (Media) skrev 2024-07-19 10:54:19 följande:
    Stackare, dina tankar skenar och du övertänker å det grövsta. Det var väl inga större problem förra mandatperioden? 
    Nu är ju inte dina concerns för mig intressanta för frågeställningen om Project 2025. Jag undrade om det finns lagstiftning på plats för att: "förhindra presidentstyrning av hela den federala administrationen och att 50 000 ledande medarbetare avskedas och ersätts med personer vars främsta kvalifikation är att de är Trumplojalister?

Hade du svar på det?

• nihka
    Anonym (Rally) skrev 2024-07-19 11:08:13 följande:
    Till skillnad från sina föregångare har hon inte haft alls samma tunga uppdrag innan hon tillträdde. Dessutom kom hon från tre år på Pepsi.

Vi kan enas om att vara oeniga. Jag anser att det är solklart att hon blivit inkvoterad. Du anser det solklart att hon inte blev det.
    Så vad hade hennes föregångare för tunga uppdrag som hon saknade och hur såg hennes uppdrag ut under hennes tidigare 25 år inom Secret Service? På vilket sätt är säkerhetsarbete inom den privata sektorn inte meriterande för säkerhetsarbe inom den offentliga sektorn?

Överraska mig med lite fakta istället för dina åsikter.
  • nihka
    Anonym (Media) skrev 2024-07-19 10:39:48 följande:
    Det enda jag har en föreställning om i detta fall är att säkerheten i detta fall var bristande och att det är ett misslyckande för organisationen.
    Det är den allmänna hållningen och så även min.

Mycket tyder på oklar ansvarsfördelning mellan Secret Service och den lokala polisen, men även där torde det vara chefen för Secret Service som har ansvaret för att ansvarsfördelningen fungerar innan man sas släpper ifrån sig delar.

Lokala myndigheter menar att den lokala polisen enbart fått ansvar för trafiken. Låter iofs konstigt med tanke på att man hade lokal polis på plats inne på mötesområdet. Vad gjorde de där om de inte hade något ansvar eller stod de under federalt kommando?

Jag är inte inläst på amerikansk federal- och statlig juridik och tycker bara till och funderar här. Utredningen får utvisa.

Fokuseringen på kvinnor är en separat agenda som vissa passar på att driva. Hade det ens nämnts något om kön om chefen för Secret Service hade varit en man?
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-19 11:55:35 följande:
    Tja, vad tror du själv? Vem är i störst behov av skydd - presidenten och hans närmaste män eller en läskeblasktillverkare och hans närmaste män? Är hotbilden överväldigande för de senare, menar du? Tomte
    Nu efterfrågade jag inte fler av dina "charmiga" åsikter och tankar inspirerade från Kalle Anka utan fakta.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-19 11:53:05 följande:

"i alla fall utåt" är nog nyckelbegreppet här, ja. Ingen kn*llade ju runt så mycket och bedrog sin stackars fru som 

Vad andra har gjort och inte gjort rättfärdigar inte Trumps handlingar. Det är Trump som är republikanernas presidentkandidat inte någon demokrat som levde på 1960-talet.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-19 11:53:05 följande:

Trump har varit mer ärligt och öppen med sin kärlek till kvinnor!

Absolut! "Just grab em by the pussy". Väldigt kärleksfullt.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-19 07:37:45 följande:
    Då undrar man om inte orsak och verkan var omkastade. D.v..s. att Kimpan (Skrattande) "breddade sökfältet" för att få in diverse "grupper" som kvinnor, fjollor, transor och småväxta, tunna folkslag - och de riktiga agenterna slutade, för att det blev för farligt för dem att försöka samarbeta med dessa personer. SS var ju en elitstyrka förr, de bästa av de bästa, precis som NASA:s astronauter. Men nu är det bara inkvotering av "grupper" som gäller. Och då går det ju så här. Trump hade änglavakt i händerna på dessa inkompetenta "grupper":
    Nej, statistiken var från 2022 och följde en trend bakåt. Cheatle tillträdde sin tjänst i mitten av september 2022.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-19 12:38:00 följande:
    Jo, jag kan tänka mig att det omfattade sådant som att se till att ingen hällde gift i läskedrycken. D.v.s. inte personskydd.
    Som vanligt noll fakta.
Svar på tråden Trump skjuten inatt!