• Anonym (Rally)

Trump skjuten inatt!

Känns overkligt. Trump är träffad men lever och inte allvarligt skadad. 

Hur tror ni det påverkar valet?

• Svar på tråden Trump skjuten inatt!
  • Padirac
    Cathariiina skrev 2024-07-16 19:50:50 följande:
    Men samtidigt: påvar - t.ex. Johannes Paulus - har svartmålats på samma sätt som Trump, av de vänsterliberala. Han är ond, han är galen, han är korkad o.s.v.. Trots att påven garanerat levt i celibat. Så det handlar inte om det för de vänsterliberala.

Själva knullar de runt som kaniner med allt som har puls, och könet på partnern har ingen betydelse heller, äktenskap är inte en institution man erkänner, och blir det en oönskad graviditet så kan man avsluta den ända fram till det naturliga förlossningsarbetet. 

Mr Trump har i alla fall aldrig drivit någon kvinna till abort (det skulle garanterat ha kommit fram nu), och sina barn och exfruar har han tagit hand om. Även ekonomiskt.
    Det sägs från olika källor att Trump vill att hans första fru, innan de gifte sig, skulle göra en abort. Hon vägrade tydligen.

Är det Trumps sexliv du beskriver?

Trump är väl den som falskt påstår att hans politiska motståndare vill tillåta abort fram till födseln. Det är en av Trumps många lögner som du nu sprider.
  • Cathariiina
    Padirac skrev 2024-07-16 20:25:42 följande:
    Det sägs från olika källor att Trump vill att hans första fru, innan de gifte sig, skulle göra en abort. Hon vägrade tydligen.

Är det Trumps sexliv du beskriver?

Trump är väl den som falskt påstår att hans politiska motståndare vill tillåta abort fram till födseln. Det är en av Trumps många lögner som du nu sprider.
    Trovärdig källa på att han ville att Ivana skulle göra det..?

Nej. I alla fall är Mr Trump väldigt tydligt heterosexuell.

Nej, det är tyvärr sant: Kolla här vem av dem - Fru Clinton eller Mr Trump - som har normala mänskliga känslor:

• Tow2Mater
    Cathariiina skrev 2024-07-16 20:35:10 följande:

Nej, det är tyvärr sant: Kolla här vem av dem - Fru Clinton eller Mr Trump - som har normala mänskliga känslor:
    Ja hennes man gillade ju partial-birth-abortions, han la ju veto 2 ggr mot att forbjuda det. Bush gjorde det sedan olagligt 2003 i  Partial-Birth Abortion Ban Act.
  • Padirac
    Cathariiina skrev 2024-07-16 20:35:10 följande:

Du har rätt- det var Trumps andra fru det handlade om.

Inslaget från PBS visar att du och Trump har en egen förvandkad uppfattning om vad Clinton säger.  Case cloesed
  • Anonym (Media)
    Padirac skrev 2024-07-16 20:54:03 följande:
    Du har rätt- det var Trumps andra fru det handlade om.

Inslaget från PBS visar att du och Trump har en egen förvandkad uppfattning om vad Clinton säger.  Case cloesed
    Hela mediaSverige har en förvanskad bild av Trump. Det finns knappt en nyhet någonstans utan att han ska ondgöras på något sätt. Jag tycker inte på något sätt att han är oklanderlig, men det märks tydligt att det finns en agenda att misskreditera honom i vårt land.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-16 11:41:54 följande:
    Jaha tar du förövarens parti nu också? En förvirrad incel är inte "man" - och det hade du inte heller tyckt om denne inte försökt mörda just Trump. Då hade du hånat honom, och varit totalt oförstående till dennes problem med att göra sig populär, ta sig in i sällskapslivet och få kvinnor. (Ja jag har läst vad du har skrivit för elakheter till ensamma män i andra trådar.)
    Nej, jag tar ingens parti utan konstaterar att Trump inte är så allmänt älskad som du påstår utan han är även hatad.

Dina sympatier för misogyna män som anser att fitta är en resurs som ska fördelas mer "rättvist" kan du ta i en av de många incelstrådar som forumet plågas av.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Media) skrev 2024-07-16 15:50:25 följande:

Släpp sargen nu människa. Du rättfärdigar ett mordförsök på en person som du inte sympatiserar med. Känns det ok?

Var även Olof Palme och JFK avskyvärda människor, eller är det bara din märkliga subjektiva åsikt som rättfärdigar ett mordförsök och försöker få det till att galningen som försökte mörda Trump var vid sina sinnens fulla bruk?

Här har inte "rättfärdigats" något utan krasst konstaterats att människan (ditt ordval) inte är så odelat älskad som vissa här i tråden påstår. Hörde att ytterligare en person har dödats nu. Nåt om en kniv på ett Trumpmöte. Märkligt sätt att visa kärlek...

Jag har inte berört gärningsmannens mentala status men jag undra över graden av inbillningsjuka hos de som tror det.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-15 14:05:49 följande:
    Nej, alltså, jag tycker också att man borde dra gränsen vid automatvapen. Alltså INNAN automatvapen, så att vanligt folk inte fick äga dem.

Nähä. Hur kom vapnen in då, som det skjuts med var och varannan natt? Kan du svara på det? Vem sa något om yttrandefrihet?
    De smugglas in eller importeras lagligt som exempelvis startpistoler och byggs sedan om eller tillverkas illegalt här.

Du: "Så VI har inte rätt att säga något om andra länder, i den frågan. 

Klart vi har. Yttrandefriheten gäller även för svenskar.
  • Anonym (Kefir)
    Anonym (Media) skrev 2024-07-16 18:16:49 följande:
    Här visar sig den yttersta formen av hat. Att tro att det är iscensatt.

Du är bara rädd för att detta avskyvärda mordförsöket kan ge honom en fördel. Det är inte heller helt otänkbart att det gör.
    Hat och hat, det har tunnats ut sen 2016, numera orkar man knappt bry sig. Allt är riggat ändå, glöm att valet är en demokrati. 

Och vaddå rädd, jag visste redan innan det tafatta låtsasmordförsöket att grisen kommer att vinna valet i höst, det står ganska så klart det. Eftersom demokraterna inte har ryggrad nog att göra sig av med sin senila idiot till kandidat/president. Det kan ju vem som helst se att den människan inte är frisk, han borde få vila sina sista dagar i ett ålderdomshem. Inte låtsas vara världens mest maktfulla människa. De får ju hålla upp han med en stång i bak. 

Men det tar inte bort fakta att tRumpan är en Hitler reincarnate och världen kommer att få betala för sina synder när han snart tar över igen. Miljarder människor kommer att dö och det kommer inte handla om en pandemi utan WWIII. tRumpan kanske inte är lika illa vid sig som Joe men han är också senil, har svårt med tal och uttal och motoriken. 
  • Cathariiina
    nihka skrev 2024-07-17 00:49:32 följande:
    De smugglas in eller importeras lagligt som exempelvis startpistoler och byggs sedan om eller tillverkas illegalt här.

Du: "Så VI har inte rätt att säga något om andra länder, i den frågan. 

Klart vi har. Yttrandefriheten gäller även för svenskar.
    Ja, och att det GÅR att smuggla in dem beror ju på att våra gränser är så öppna, eller har varit. Inte ens under pandemin fick man stänga gränserna, för tänkt om någon stackars flykting hade velat komma in här och söka asyl och inte kunde... till slut blev det ändå Id-kontroller på Öresundsbron och motsvarande, men det var efter mycket hårt politiskt motstånd.

Bygga om startpistoler eller tillverka egna vapen, kan kanske någon mycket tekniskt begåvad ensam nörd göra, men inte de gäng med invandrarungdomar som jag hade i åtanke nu. De klarar inte av sådant. 

Nu förstår jag - du bokstavstolkade! Tomte Att man "inte har rätt att säga något om någon annan om man inte är bättre själv" är ett talesätt. Du trodde att jag bokstavligt talat menade den lagliga yttrandefriheten? Tomte
Svar på tråden Trump skjuten inatt!