Kvinnor som frivilligt valt bort partner och familj?
Jag känner att det är 2024, och att det inte längre är ett problem? Har full förståelse för män som valt samma livsstil som mig med.
Har aldrig någonsin varit intresserad av barn, eller känt något sug efter egna. Aldrig intresserats av äktenskap och familjeliv. Det är helt enkelt inte jag.
Samtidigt ska jag inte hymla med att jag haft en mörk bakgrund. Har man sett den absolut värsta och lågaste sidan av människor. Då är det något man aldrig glömmer. Går vidare gör man. Men sådan sitter djupt. Varit i några förhållanden. Men har väldigt svårt för att bli kär. Och det var nog alltid problemet och skälet till att dom som sprack. Efter det insåg jag att det faktiskt inte är något jag behöver eller strävar efter. Kärlek är inte för mig.
Nu satsar jag på mig själv, och gör sådant jag mår bra av. Om man dessutom är van att hantera saker på egen hand. Då blir det svårt att släppa in någon annan. Man har tagit sig igenom mycket svåra saker och jobbiga. Då behöver man inte någon. Man har passerat det för längesedan.
Tittar jag på folk omkring mig, så verkar det som många har väldigt mycket problem i relationer idag. Det har inte gjort mig mer sugen direkt.