Inlägg från: Anonym (Job) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Job)

Känner mig så ful

Om du vill dejta någon inom Autism-dpektrum så tror jag att föreningar som t.ex.  Attention har chatt-sidor. Där kan du skaffa vänner och på sikt kanske hitta någon att vara tillsammans med.

Längden kan spela roll, om tjejen du är intresserad av är mycket längre än du. Men det händer att sådana par bildas ändå, när människor blir förälskade.  När jag ser sådana par brukar jag tänka att där går några med äkta kärlek.

Annars är det utseende och personlighet som gäller. Gärna snygga kläder också, om man är ute på dejt eller dans/fest.

• Anonym (Job)

Om man tror att något i ens eget sätt att bemöta andra kan vara det som gör att människor inte vill vara tillsammans med en, så kan man gå i terapi för att "slipa av sina kanter". Det vill säga upptäcka vad man själv gör som de flesta andra människor kan uppfatta som jobbigt. 

Det finns något som heter interpersonell terapi t.ex. Välj en legitimerad terapeut. Titeln terapeut är inte skyddad, så vem som helst kan kalla sig terapeut. Så du inte hamnar hos någon bluff.

Kontakten med terapeuten ska också kännas OK, Byt om terapeuten verkar konstigt.

Svar på tråden Känner mig så ful