• Anonym (Kort)

    Känner mig så ful

    Min längd är bara 174 cm, har flertal gånger blivit dissad på grund av min längd. Jag skyller på paranoia när jag var 14-18 år då jag inte fick i mig mat och var nästan underviktig. Hade inga vänner så jag ville inte äta lunch ensam. Har också autism så kan bero på det. Har aldrig haft nån förhållande då jag är kort och oattraktiv. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Känner mig så ful
  • Anonym (Nej)

    174 är inte så kort, du är ju längre än de flesta tjejer. Visst är längd nästan alltid ett plus i kanten för tjejer men man väljer oftast inte kille beroende på längd. Min man är 166 och kortare än mig. Han hade andra egenskaper som vägde upp. 

  • Anonym (Kille)

    Du får arbeta på:


    1. Din personlighet.


    2. Din kropp (träna, gymma, osv)

    3. Din inkomst

    4. Dina intressen

  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Kort) skrev 2024-07-13 00:09:00 följande:
    Känner mig så ful

    Min längd är bara 174 cm, har flertal gånger blivit dissad på grund av min längd. Jag skyller på paranoia när jag var 14-18 år då jag inte fick i mig mat och var nästan underviktig. Hade inga vänner så jag ville inte äta lunch ensam. Har också autism så kan bero på det. Har aldrig haft nån förhållande då jag är kort och oattraktiv. Vad ska jag göra?


    174 cm är inte särkilt kort. Får jag fråga hur gammal du är?
  • Dexter dot com

    Dålig självkänsla är väldigt mycket mer oattraktivt än att vara 174 cm lång ( vilket jag inte ser som oattraktivt alls ) så jobba på din självkänsla.

  • Lynx123

    Du är absolut inte kort. Några som är exakt lika långa som du är Jason Statham, Eminen, Robert Downey JR,  Tom Holland, Zac Efron, Kit Harington. Kortare än du är.Tom Cruise, Tobey Maquire,  Cillian Murphy och The Weeknd 

  • En glad tjej
    Anonym (Kort) skrev 2024-07-13 00:09:00 följande:
    Känner mig så ful

    Min längd är bara 174 cm, har flertal gånger blivit dissad på grund av min längd. Jag skyller på paranoia när jag var 14-18 år då jag inte fick i mig mat och var nästan underviktig. Hade inga vänner så jag ville inte äta lunch ensam. Har också autism så kan bero på det. Har aldrig haft nån förhållande då jag är kort och oattraktiv. Vad ska jag göra?


    Längd är ju till stor del genetiskt så inte så mycket att göra åt! 
    Om du blir dissad av tjejer som tycker du är för kort så är de ändå inget att ha. Det finns kvinnor som inte bryr sig om längd, jag är en av dem. Jag är 173 cm, var gift med en man som är 169 cm i många år. Jag struntade fullständigt i hans längd. 

    Du borde jobba på ditt självförtroende istället, det finns tjejer som absolut skulle vilja träffa dig!
  • Anonym (Otto)

    Förstår fullt ut, är själv också kort (173), jag har valt en väg som kanske är lite svårare, men det är att fokusera på andra saker i livet än en eventuell partner. Jag går ju inte och är ledsen över att jag inte har en Ferrari hela tiden, på samma sätt är jag inte heller ledsen över att inte ha förhållande. Alla får inte vad de vill i livet helt enkelt.

  • Anonym (Heh?)

    Du är ju inte ens kort?
    En av mina bästa vänner är 1,60 och har exakt noll problem att få tjejer, under de 15 år vi känt varandra har han nog varit singel i max ett år som längst (men då med vissa engångs-flings). Han är rolig, smart, snäll, omtänksam och en genuin människokännare. 


    Har också en vän (bekant) som är drygt 2 m lång och evigt singel. Han är ett as och svår att ha med att göra. han uttrycker också bitterhet över att han aldrig får ligga. 

  • Anonym (Enosjuttitre)

    Var 1:73 i yngre år, men har krymt något m åldern!
    Har bara varit singel i ett elier två år totalt sedan jag miste oskulden för snart 50 år sedan.
    Därmed inte sagt att mina kvinnor alltid  varit så heta på gröten sas..
    Önskar iofs att jag varit längre, min hunkiga polare fick alltid den snygga och kåta, medan jag fick den lite gråare, blyga och hämmade.

  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Otto) skrev 2024-07-13 20:42:53 följande:

    Förstår fullt ut, är själv också kort (173), jag har valt en väg som kanske är lite svårare, men det är att fokusera på andra saker i livet än en eventuell partner. Jag går ju inte och är ledsen över att jag inte har en Ferrari hela tiden, på samma sätt är jag inte heller ledsen över att inte ha förhållande. Alla får inte vad de vill i livet helt enkelt.


    Jag är förvisso inte kort (187), men jag har mitt fula utseende mot mig och även jag kom till en punkt där jag lade ner alla förhoppningar om att finna en livskamrat. Har aldrig varit på en träff ens. Jag har mina tunga perioder då och då, men som du säger. Man får försöka göra det bästa av livet ändå.
  • Anonym (Job)

    Om du vill dejta någon inom Autism-dpektrum så tror jag att föreningar som t.ex.  Attention har chatt-sidor. Där kan du skaffa vänner och på sikt kanske hitta någon att vara tillsammans med.

    Längden kan spela roll, om tjejen du är intresserad av är mycket längre än du. Men det händer att sådana par bildas ändå, när människor blir förälskade.  När jag ser sådana par brukar jag tänka att där går några med äkta kärlek.

    Annars är det utseende och personlighet som gäller. Gärna snygga kläder också, om man är ute på dejt eller dans/fest.

  • Anonym (Job)

    Om man tror att något i ens eget sätt att bemöta andra kan vara det som gör att människor inte vill vara tillsammans med en, så kan man gå i terapi för att "slipa av sina kanter". Det vill säga upptäcka vad man själv gör som de flesta andra människor kan uppfatta som jobbigt. 

    Det finns något som heter interpersonell terapi t.ex. Välj en legitimerad terapeut. Titeln terapeut är inte skyddad, så vem som helst kan kalla sig terapeut. Så du inte hamnar hos någon bluff.

    Kontakten med terapeuten ska också kännas OK, Byt om terapeuten verkar konstigt.

Svar på tråden Känner mig så ful