Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Blir irriterade på dessa som jobbar hemifrån

EpicF skrev 2024-09-18 19:58:53 följande:
    Man ska väl inte stå för internuppkopplingen själv om man jobbar hemifrån för att underlätta arbetsgivaren...
     Hade jag aldrig gått med på. 
    Min nuvarande arbetsgivare betalar vårt internet, men så är jag hemstationerad då jag inte vill bo i sthlm. På mitt förra jobb hade jag kontor men fick jobba hemifrån hur mycket jag ville, då betalade såklart inte jobbet internet. När dom betalade eget kontor.

Men stå för dator själv? Det skulle jag aldrig göra om jag inte var egen. Dom har fått köpa komplett utrustning till mig med skrivbord, stol, skärmar osv. Annars hade jag aldrig gått med på det.
    Ride it like you stole it
  • Studentpappa
    Tow2Mater skrev 2024-09-18 23:47:21 följande:
    Eller sa kan man ge och ta lite. Jag har betalat både möbler och ett par extra skärmar själv, skärmarna mest för att det underlättar inte bara ha en. Helt ok tycker jag. Att t ex tjafsa om internet vore ju bara småaktigt.
    Man kan göra så, och det gjorde jag på mitt förra jobb. Då hade jag eget kontor och valet var mitt att sitta hemma. När jag sen blev erbjuden ett annat där dom inte ordnar ett kontor utan det är jobb hemifrån som gäller så kompromissar då iaf inte jag, utan då är det full utrustning som gäller annars stannar jag kvar.

Internet hade jag dock ingen tanke på utan det var något dom sa att dom betalar. 
    Ride it like you stole it
Svar på tråden Blir irriterade på dessa som jobbar hemifrån