• Anonym (Anders)

Blir irriterade på dessa som jobbar hemifrån

Alltså jag och andra på företaget blir irriterade på dessa svikare som jobbar hemifrån medan alla andra jobbar på kontoret. De känns som främmande personer, de beter sig inte ens som kollegor längre. De hälsar inte och drar hem så fort som möjligt. De förstör gemenskapen och bidrar till en dålig stämning. Jag får lust att ge dem en utskällning. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Blir irriterade på dessa som jobbar hemifrån
  • Anonym (igen)

Gud, kom på ett nytt trådämne.

• Anonym (Pfft)

På vilket sätt sviker de er som är på plats? Svarar de inte på era meddelanden om ni behöver hjälp? Eller vill ni bara ha sällskapet....? De kan knappast förstöra gemenskapen för er andra iaf! Den dåliga stämningen står ni själva för, särskilt om ni gnäller och snackar skit om de som jobbar hemifrån.

Sedan ska man komma ihåg att de som jobbar hemifrån ofta gör mer än de som är på plats.... Så det där med svikare har olika definitioner.

• Anonym (Ö)

Gör det du. Hur många kommer bry sig om det? Det är ett jobb-inte en sällskapsklubb. 

Du kanske är en sådan man vill slippa träffa om dagarna? 

• Anonym (T)

Gör det. Det kommer säkert bidra till bättre stämning.

• Anonym (Andreas)

Avundsjuk på att inte du har samma möjligheter? 

• Anonym (Jessica)

Jag jobbar delvis på distans (kontor) för att jag inte klarar att vara på plats mer än så då det är för stökigt . Jag hälsar, är glad och pratar med kollegorna när jag är där. Så snacka inte skit. Der låtet bara som att du är lite avis. 

• Anonym (Jessica)

Sitter jag med folk får jag ingenting gjort för det ska bara pratas om allt annat än jobb och jag är minsann inte där för att prata skit.

• Anonym (Hemifrån)

Men alltså, om arbetet är ordnat så att du får ta deras jobb för att de får mindre gjort hemma, så ska du tala med din chef om det. Men annars har du inte med det att göra. 

Jag arbetar också hemifrån, i mitt fall är det dock så att nästan alla gör det, så det är det normala. Firman tjänar ju också på det i och med att de kan ha mindre lokaler, och datorer och internetuppkoppling står vi för själva. Så det är inget problem med kollegorna - som jag överhuvudtaget inte känner, fast jag planerar faktiskt att gå på nästa "aftonträff". Detta är dock frivilligt, det är mer en social grej. 

Dock stöter jag på fördomar och ovilja av ANDRA människor, och det tycker jag är märkligt: "man mår bra av att komma ut bland folk", "man mår bra av det sociala på arbetsplatsen", "det är inte bra att bara vara hemma" o.s.v.. Vad angår det dom, och vad vet de om var JAG mår bäst? Jag har en hel del tråkiga minnen från olika arbetsplatser, av olika konflikter och till och med trakasserier i ungdomen. Jag är så glad att jag slipper sådant nu, och ändå kan tjäna de pengar jag måste tjäna. Livet är kort. 

Dessutom skulle samma människor aldrig gå fram till någon invandrad mångbarnsfamilj där varken mamman eller pappan yrkesarbetar överhuvudtaget, och säga: "man mår bra av att komma ut bland folk", "man mår bra av det sociala på arbetsplatsen", "det är inte bra att bara vara hemma" etc.. Då går det bra.

• Hjelm
    Anonym (Andreas) skrev 2024-07-12 19:44:17 följande:

Avundsjuk på att inte du har samma möjligheter? 

Jobbar de på samma ställe och med samma saker SKA de ju dock ha samma möjligheter.
  • Anonym (Andreas)
    Svar till Hjelm ...  inte så självklart . Finns många arbetsplatser där enbart vissa befattningar eller specifika kompetenser gör att jobb  kan utföras hemma . Resterande anställda får vackert jobba på kontoret 

Inom industrin är det ju bara tjänstemännen som kan jobba hemifrån och produktionen jobbar på som vanligt även om vissa sitter vid datorer. 

Jag själv sitter på ett kontor hela tiden medan min kollega i samma rum kan jobba hemifrån ibland då han på vissa plan har andra uppgifter än mig. I mångt och mycket gör vi samma sak men vissa detaljer skiljer oss åt och det är där han kan välja att jobba hemma men inte jag. 
Svar på tråden Blir irriterade på dessa som jobbar hemifrån