• Tow2Mater

Blir irriterade på dessa som jobbar hemifrån

Anonym (M) skrev 2024-07-16 08:13:42 följande:
    Jämför med tex läkare, tandläkare, sjuksköterskor, städare, ja det finns många yrken som gör skillnad och där det märks direkt om någon skulle sluta göra sitt jobb. Skulle en som sitter hemma och tittar på datorn några timmar per dag sluta skulle ingen märka det, obetydliga jobb helt enkelt. Har sett detta på nära håll så jag vet vad jag pratar om.
    Så om jag inte levererar det jag lovat vid deadline så att nästa person eller grupp kan gora sitt jobb i t ex designprocessen eller annan process, tror du inte det märks, och du kallar det obetydligt jobb?
  • Tow2Mater
    Studentpappa skrev 2024-09-18 20:09:35 följande:
    Min nuvarande arbetsgivare betalar vårt internet, men så är jag hemstationerad då jag inte vill bo i sthlm. På mitt förra jobb hade jag kontor men fick jobba hemifrån hur mycket jag ville, då betalade såklart inte jobbet internet. När dom betalade eget kontor.

Men stå för dator själv? Det skulle jag aldrig göra om jag inte var egen. Dom har fått köpa komplett utrustning till mig med skrivbord, stol, skärmar osv. Annars hade jag aldrig gått med på det.
    Eller sa kan man ge och ta lite. Jag har betalat både möbler och ett par extra skärmar själv, skärmarna mest för att det underlättar inte bara ha en. Helt ok tycker jag. Att t ex tjafsa om internet vore ju bara småaktigt.
Svar på tråden Blir irriterade på dessa som jobbar hemifrån