• Hjärtslaget

    Kvinnors självsäkerhet

    Har alltid tyckt att äldre kvinnor är otroligt attraktiva men inte för nån mammagrej eller liknande utan för den självsäkerhet som dom kan utstråla.


    Tycker det är så vansinnigt sexigt med en kvinna som kommit till freds med sig själv, som bejakar sin sexualitet genom att veta vem hon är, vad hon vill och tar för sig av det hon vill ha.


    Som om dom har slutat bry sig om vandra andra tycker och älskar sig själva.


    När hon ser sig i spegeln iklädd nåt riktigt vacker och verkligen gillar det hon ser precis som det är och inser att ens sexualitet kommer inifrån.


    Det här osäkra som yngre kvinnor ofta har som håller dom tillbaka och där dom lägger all sin energi på sitt utseende istället för att bejaka och utforska vem dom är tycker jag är rätt avtändnade.


    Är jag helt ute och cyklar eller är den en punkt i livet man som kvinna kliver över en tröskel och hittar sig själv?

  • Svar på tråden Kvinnors självsäkerhet
  • Anonym (Kille 28)

    Jag håller med helt! Det är också så enligt mig att tjejer när dom blir lite äldre speciellt när dom passerat 25 närmar sig 30 och strax över 30 bryr sig betydligt mer om killars personlighet än enbart utseende.

    charm självsäkerhet och humor kommer man väldigt långt med hos en kvinna som är 30-30+ jämfört med nån som är 20-25.

    min flickvän är 5 år äldre än mig och jag trodde aldrig jag skulle ha en chans på henne. Men hon berättade att det va just min personlighet som hon blev så attraherad av, jag har ett ganska vardagligt yttre tränar men är knappst en athlet.

    men som sagt självsäkerhet är väldigt attraktivt åt bägge håll

  • Anonym (Mannen)
    Hjärtslaget skrev 2024-07-11 07:38:35 följande:
    Kvinnors självsäkerhet

    Har alltid tyckt att äldre kvinnor är otroligt attraktiva men inte för nån mammagrej eller liknande utan för den självsäkerhet som dom kan utstråla.


    Tycker det är så vansinnigt sexigt med en kvinna som kommit till freds med sig själv, som bejakar sin sexualitet genom att veta vem hon är, vad hon vill och tar för sig av det hon vill ha.


    Som om dom har slutat bry sig om vandra andra tycker och älskar sig själva.


    När hon ser sig i spegeln iklädd nåt riktigt vacker och verkligen gillar det hon ser precis som det är och inser att ens sexualitet kommer inifrån.


    Det här osäkra som yngre kvinnor ofta har som håller dom tillbaka och där dom lägger all sin energi på sitt utseende istället för att bejaka och utforska vem dom är tycker jag är rätt avtändnade.


    Är jag helt ute och cyklar eller är den en punkt i livet man som kvinna kliver över en tröskel och hittar sig själv?


    Jag håller med dig. Jag gillar också sådana kvinnor men det behöver inte vara åldern som är avgörande, även om mängden sådana här kvinnor ökar med åldern. Vissa hittar sig själv i tonåren. Andra hittar aldrig sig själva.
  • fultextad användarhandbok
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-11 15:47:35 följande:
    Vissa hittar sig själv i tonåren. Andra hittar aldrig sig själva.
    Det där är ju en paradox. Man själv kan alltså vara någonstans där man själv inte är? Man själv kan alltså vara något man inte är? Hur får du ihop det?
  • Anonym (Mannen)
    fultextad användarhandbok skrev 2024-07-11 17:51:52 följande:
    Det där är ju en paradox. Man själv kan alltså vara någonstans där man själv inte är? Man själv kan alltså vara något man inte är? Hur får du ihop det?
    Det må vara ett luddigt begrepp detta med att "hitta sig själv". Det är egentligen bara en omskrivning för att man är till freds med livet och den man är. Man är inte i behov av andras bekräftelse och bryr sig inte heller om vad omgivningen tycker.
  • Anonym (Ioka)

    Det är inte alla kvinnor över 30-40 som är så där självsäkra likt hur du beskriver det. Jag är det inte utan tvekar mycket och känner mig osäker eftersom jag är människa och ingen robot.

    Sen blir inte utseendet mindre viktigt bara för att man nått en viss ålder. Skulle aldrig dejta en man som inte var vårdad och hälsosam i kroppen och sinnet. Glöm det.

  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Ioka) skrev 2024-07-12 22:40:02 följande:

    Det är inte alla kvinnor över 30-40 som är så där självsäkra likt hur du beskriver det. Jag är det inte utan tvekar mycket och känner mig osäker eftersom jag är människa och ingen robot.


    Det där var en usel ursäkt för att man saknar självkänsla. Om man nu ser ner på att ha bra självkänsla och självförtroende kommer man självklart aldrig att nå dit.
  • Anonym (Tillfreds)
    Hjärtslaget skrev 2024-07-11 07:38:35 följande:
    Kvinnors självsäkerhet

    Har alltid tyckt att äldre kvinnor är otroligt attraktiva men inte för nån mammagrej eller liknande utan för den självsäkerhet som dom kan utstråla.


    Tycker det är så vansinnigt sexigt med en kvinna som kommit till freds med sig själv, som bejakar sin sexualitet genom att veta vem hon är, vad hon vill och tar för sig av det hon vill ha.


    Som om dom har slutat bry sig om vandra andra tycker och älskar sig själva.


    När hon ser sig i spegeln iklädd nåt riktigt vacker och verkligen gillar det hon ser precis som det är och inser att ens sexualitet kommer inifrån.


    Det här osäkra som yngre kvinnor ofta har som håller dom tillbaka och där dom lägger all sin energi på sitt utseende istället för att bejaka och utforska vem dom är tycker jag är rätt avtändnade.


    Är jag helt ute och cyklar eller är den en punkt i livet man som kvinna kliver över en tröskel och hittar sig själv?


    Jag är en mogen kvinna på 46 år som äntligen är tillfreds med mig själv. Visst, min lilla putmage (med betoning på liten) är envist kvar trots gymträning flera dagar i veckan, brösten inte lika pigga som innan och det syns i ansiktet att jag inte är 20 längre men vet ni vad? Det struntar jag fullkomligt i! Jag är nöjd med mig själv och vad jag åstadkommit. 

    Jag skilde mig när jag var strax över 40, blommade upp och blev uppvaktad av många män, flera av dem var betydligt yngre och jag hade "kul" i några år. Till och med min yngsta dotters kompisar kallade mig milf (eww-varning på det). Jag märkte att folk tittade på mig och det gav mig en enorm kick och jag kände att jag duger som jag är! 

    Nu är jag med en man som är ett år äldre än jag och vi har det så bra tillsammans. Han är som jag, tillfreds med sig själv trots att håret blivit lite tunnare, har smala armar och ben (han hade gärna velat ha större armar dock) och ett knä som strular. Vi brukar ibland titta på gamla foton från när vi var runt 20-25 och tänka att det är synd att vi inte träffades då för då var vi snyggare MEN det är alla våra erfarenheter i livet som gjort oss till de vi är och vi älskar varandra djupt och jag skulle inte kunna få en finare man för han behandlar mig som en prinsessa!
  • Anonym (Ioka)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-13 06:02:02 följande:
    Det där var en usel ursäkt för att man saknar självkänsla. Om man nu ser ner på att ha bra självkänsla och självförtroende kommer man självklart aldrig att nå dit.
    Lägg av. Människor är osäkra då och då, det tillhör vuxenlivet och drabbar alla. Struntprat att jag skulle sakna självkänsla eller självförtroende. Så feltolkat som det kunde bli.
  • fultextad användarhandbok
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-12 22:28:55 följande:
    Det må vara ett luddigt begrepp detta med att "hitta sig själv". Det är egentligen bara en omskrivning för att man är till freds med livet och den man är. Man är inte i behov av andras bekräftelse och bryr sig inte heller om vad omgivningen tycker.
    Ja då blev det väldigt mycket tydligare. Fast att inte bry sig om vad andra anser är ju att släppa helt på det sociala, på instinkter och respekt.
  • Anonym (Ioka)
    fultextad användarhandbok skrev 2024-07-13 14:22:27 följande:
    Ja då blev det väldigt mycket tydligare. Fast att inte bry sig om vad andra anser är ju att släppa helt på det sociala, på instinkter och respekt.
    Precis så.

    Att vara någorlunda trygg i sig själv innebär inte att man struntar i alla andra tycker och kör över folk.
Svar på tråden Kvinnors självsäkerhet