• Anonym (...)

Vem bestämmer schema för barnen?

Jag hade aldrig delat på mina barn, det är rörigt för dom ändå och helt plötsligt får dom inte vara med varandra, jag har faktiskt aldrig hört någon komma med ett sånt förslag, kommer ni inte överens så måste ni ju ta det via familjerätten, eller boka in ett samarbetssamtal hos soc så kanske ni kan prata lugnt med varandra.

Men som sagt, jag tycker att det är en sjukt dålig idé att byta på olika dagar

• Anonym (...)
    Anonym (mamma) skrev 2024-07-10 14:04:53 följande:

Om du är iväg med yngsta barnet är på fotbollscup, lämnar du hellre stora barnet ensam hemma hela dagen än att få vara med sin mamma? (som både barn och mamma vill)

Tvärt om om stora spelar, då måste lilla hoppa över kalas och annat för att följa med och titta som hen tycker är dööötrist, och föräldern kan inte koncenterar sig på matchen för måste kolla den lille. 

Om ett barn blir sjuk, måste då anda stanna hemma och bli smittat och avstå från planerade aktiviteter för att föräldern som är hemma med sjukt barn inte kan följa med?

Vi har hittills ofta delat upp barnen nån dag i veckan av olika anledningar. Flexibelt och bra. Det gör man ju i en kränfamilj så vet inte varför det skulle vara hemskt. 

Om ett av mina barn inte ska med på en heldagsaktivitet och hellre skulle vara med sin pappa så hade jag självklart inte motsatt mig detta, om pappan även vill hämta ena barnet på "min" vecka och göra något speciellt så är det också ok om vi inte hade andra planer dvs. Men jag tycker att det är en dum idé att schemalägga olika dagar, flexibilitet är ju jättebra och det visar även barnen att man kan samarbeta, vi bytte alltid på måndagar (en förälder lämnar och den andra hämtar) så att man fick mysa hela helgen ordentligt och sen så hjälpte vi varandra då och då på varandras vecka, det är inte det jag tycker är fel, jag tycker för barnens skull att ni byter båda barnen samma dag men fortsätter att vara flexibla med varandra, bor ni inte allt för långt ifrån varandra så kan ju du ha lite svängdörrar hos dig typ, barnen är välkomna när som
Svar på tråden Vem bestämmer schema för barnen?