• Bobo

Vem bestämmer schema för barnen?

Kan ni inte göra något mellanting? Att den ena byter på söndagen och den andra på måndagen? Då får man en dag egentid med varje barn samtidigt som man får ganska många barnfria dagar. Jag tänker inte att de barnfria dagarna bara handlar om att vila upp sig för att det är tufft att vara ensamstående utan för att man också har en massa fix och trix som behöver lösas, vilket kan vara svårt att hinna med när man har barnen: tandläkare, frisör, återvinningen osv. 

• Bobo
    Anonym (mamma) skrev 2024-07-10 13:48:48 följande:

Jo absolut. Som du säger, det skulle bli många dagar utan barnen, men bättre än en hel vecka. 

Jag tycker det är bra och nyttigt för barnen att hänga med till affär, återvinnig och annat. Det blir ofta kvalitetstid med dom. 

Det tycker jag också är bra och nyttigt. Mina barn får hänga med på sådant med mig eller sin pappa eller med oss ihop. Jag tänker mer att man ibland har saker/ ärenden att uträtta där det ibland är smidigt att inte ha med barnen. Man bestämmer såklart själv vad som ingår i detta.

Det beror också på vad man jobbar med, har man ett väldigt flexibelt jobb så kan jag förstå att man inte känner samma behov av "egentid". Detsamma om man har möjlighet till barnvakt, om man så önskar, för att t ex kunna hitta på något med vänner eller gå på nån date.
    Hur gamla är era barn?

Svar på tråden Vem bestämmer schema för barnen?