Inlägg från: Anonym (Egen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Egen)

Vem bestämmer schema för barnen?

Vill förälder och barn ha egentid ihop så kan man kolla med den andra föräldern någon gång då och då ifall man kan hämta barnet några timmar någon dag när barnet är hos den andra föräldern. Betydligt bättre och lättare än att dela upp barnen så de kommer olika tider. 

• Anonym (Egen)
    Anonym (mamma) skrev 2024-07-11 00:33:24 följande:
    Att barnen flyttar hemifrån är jag beredd på och mycket av allt jag gör är ju att förbereda dom för vuxenlivet och att stå på egna ben. Visst fasar jag för den dagen, men samtidigt är det målet. Det är en naturlig del av föräldraskapet tycker jag. Att missa halva barndomen med sina barn ser jag inte alls som naturligt och inget jag är beredd på. Jag vet att man lämnar bort barnen mer i vissa kulturer, men det är inte så jag är uppfostrad. 

Jag hoppas Ts att du sen respekterar dina barn så pass mycket när de flyttar hemifrån att du inte hör av dig var och varannan dag ifall de inte själva vill det. Eller att du vill att de ska komma hälsa på varje vecka etc. 

Läste att din äldsta är 13 år. Om några år så kanske tonåringen hellre vill vara mer med pappa i stället eller börjar skolan längre bort. Hur ska du klara det när du nu inte klarar av ens 1 vecka isär? 

När man läser var du skrivit så handlar det mest om dig om hur du känner och vill och inte om barnen. Om de vill umgås och hitta på nåt med dig när de är hos pappa så anser jag att de är de som ska vilja det och inte du. 

Svar på tråden Vem bestämmer schema för barnen?