Inlägg från: Anonym (Nej.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej.)

Ni män som blir ihop med en yngre kvinna- är ni öppna för fler barn?

Nej, jag är för gammal för fler barn. Just det här blev ett väldigt problem för mig i min relation med en betydligt yngre kvinna. Hon ville inte ha barn först, vilket nog är rätt vanligt för en 21åring. Men vid 26 ville hon ha barn och då var jag 46. Vilket kanske hade inneburit bebis vid lite innan 50. Det är alldeles för gammalt.

Men hon var beredd att avstå för min skull. Då tog jag beslutet att lämna henne. Kändes horribelt både för att jag älskade henne och även för att jag hade snuskgubbat bort 5 år av hennes liv. 

Jag tycker att man slösar med en ung kvinnas liv på det sättet och det har man ingen rätt att göra.

• Anonym (Nej.)
    Anonym (Hemskt) skrev 2024-07-09 20:56:34 följande:
    Det är väldigt fint att du inser detta!  // Glad SÅ många medelålders män gör inte det, och de förstör den aktuella kvinnans liv. Eller så förstår de faktiskt, men tänker bara på sig själva, tar ut vad de kan av livet. HEMSKT!
    Tack. Det var nog mitt livs tuffaste beslut.

Det var något väldigt speciellt. Jag kände mig ung igen och var väldigt lycklig med henne.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Mx) skrev 2024-07-09 23:03:30 följande:
    Och nu har du ingen längre? Du kör solo?
    Japp, har haft ett par dejter med ett par damer men har inte känts rätt. Senaste 2 åren har jag inte varit på en enda dejt, pga lätt depression och gått in i nån slags sova,jobba, äta - mode där jag väldigt sällan gör något annat. Tränar bara 1-2 ggr i veckan (från 6).
  • Anonym (Nej.)

Jag hade mardrömmar om att jag använde barnvagnen som rollator när min fd pratade om att hon ville ha barn med mig. Sista barnet var vid 30 för mig.

Svar på tråden Ni män som blir ihop med en yngre kvinna- är ni öppna för fler barn?