Inlägg från: Anonym (sliten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sliten)

Ni män som blir ihop med en yngre kvinna- är ni öppna för fler barn?

Anonym (Isa) skrev 2024-07-09 16:44:42 följande:
    Ni män som blir ihop med en yngre kvinna- är ni öppna för fler barn?

Tycker det är så intressant nu när man närmar sig 40 och skilsmässorna haglar runt knuten.

Många män i min direkta närhet som är 45-55 börjar sprätta ner i åldrarna bland kvinnor. Speciellt män med lite högre positioner. Inte sällan att att den nya kvinnan är 35-40 år och inte heller ovanligt att hon inte har barn.

Jag tänker att de flesta kvinnor i den åldern vill ha 1-2 barn vilket innebär att männen då måste överväga att bli pappa till fler.

Eller hur tänker män?

Kan ni tänk er fler barn för att få chans på en yngre barnlös kvinna eller hur går tankarna?

Vet redan en man som är inne på kull nr 2 just nu.

I min bekantskapskrets har nästan alla skilda män som skaffat ny yngre kvinna också skaffat nya barn med henne. I något fall var det väldigt planerat, i en del fall tror jag att männen mest gick med på det för att kvinnan ville, eller att det hände en "olycka" som sen blev en ny familjemedlem. 

Jag tror tyvärr att många män inte tänker efter så noga. Barnen bara blir till. Eller så tänker de att kvinnan ändå sköter det mesta med barnen, och då kan det ju funka att ha en massa barn. 
  • Anonym (sliten)
    Anonym (Isa) skrev 2024-07-09 17:52:39 följande:
    Kan hålla med dig där.

Men jag har svårt att se dessa män (i min närhet) ta pappaledigt, vabba eller dela ansvar. Det kommer nog läggas på den yngre kvinnan samt att hon får rodda med de tidigare barnen. Och det behöver inte vara fel, men jag tänker att få 80-90 talister har den inställningen eller längtan efter att gå in i traditionella roller. 70 talister absolut men inte yngre. Så det kan ju bli en krock 
    Eller så blir det så att de med kull nummer två plötsligt har tiden och vill lägga allt på de nya barnen, som de inte hade tid med för kull nummer 1.

Men det är nog främst om kull nr 2 kommer när kull nr 1 redan är vuxna eller nästan vuxna. Ska han rodda några förskolebarn i kull nr 1 med bebisar i kull nr 2 så är det no enklast att överlåta det mesta tillkvinnorna. 
  • Anonym (sliten)
    Anonym (Mx) skrev 2024-07-09 22:23:35 följande:
    Jag tror tyvärr att detta är relativt vanligt. Det är ofta styvmor som blir betydligt tråkigare när hon får egna barn. Då vill hon ofta ha sin familj ifred. Det i kombination med veka män som köper detta för att behålla en bra relation med sin nya kvinna.
    Och att många män verkar koppla ihop barnen med kvinnan som är deras mamma. Så att så länge mamman är kvinnan i hans liv, som ger sex, omsorg etc, då är han beredd att vårda även ungarna. Men kvinnan han inte längde lever med, hennes barn har han ingen vinning i att vårda. Många män fallerar helt i att skapa egna nära relationer med sina barn. 
Svar på tråden Ni män som blir ihop med en yngre kvinna- är ni öppna för fler barn?