Ni män som blir ihop med en yngre kvinna- är ni öppna för fler barn?
Nej, jag är för gammal för fler barn. Just det här blev ett väldigt problem för mig i min relation med en betydligt yngre kvinna. Hon ville inte ha barn först, vilket nog är rätt vanligt för en 21åring. Men vid 26 ville hon ha barn och då var jag 46. Vilket kanske hade inneburit bebis vid lite innan 50. Det är alldeles för gammalt.
Men hon var beredd att avstå för min skull. Då tog jag beslutet att lämna henne. Kändes horribelt både för att jag älskade henne och även för att jag hade snuskgubbat bort 5 år av hennes liv.
Jag tycker att man slösar med en ung kvinnas liv på det sättet och det har man ingen rätt att göra.
Men efter några år kände vi ändå att ett barn tillsammans lockade. Så när jag fyllde 50 hade vi ett litet knyte. Måste säga att glädjen över detta barn var obeskrivlig. Efter ett par år var det dags igen och vi fick vår flicka.
Det har faktiskt varit mycket roligare med de här senaste barnen och jag har med glädje tagit ett mycket större ansvar för dem.
Det är en helt annan sak att bli pappa på äldre dar. Man njuter av att se hur de utvecklas. Som ung pappa hade jag aldrig den tiden