• Anonym (Mx)

Ni män som blir ihop med en yngre kvinna- är ni öppna för fler barn?

Män med högre positioner har mer resurser(pengar) och har därför större möjligheter till att ro hem en yngre fin kvinna. Precis som män attraheras av utseende och ungdom så attraheras kvinnor ofta av framgång.

Detta fenomen att framgångsrika män skaffar flera kullar med barn kommer att bli vanligare och vanligare. Samtidigt som en större skara män än tidigare blir utan familjebildning.

• Anonym (Mx)
    Anonym (Isa) skrev 2024-07-09 21:17:46 följande:
    Så kan det vara! Ju äldre man blir desto mer stabil och säkrare i sin roll blir man ju. Hade säkert kvinnor varit med om vi hade möjlighet att bli föräldrar på äldre dar.

Men hur funkar ålderglappet när man har en så mycket mer yngre partner? Min man är förvisso bara 45 men han älskar att grilla en god middag med rött vin och bulla upp för -på spåret-, han får nästan en allergisk reaktion på sin vän som är ihop med en kvinna i 20 års åldern- hon vill klubba, spela sällskapsspel med vänner, hänga ute mycket och träna. Är vegetarian och har 3 st taxar som ska skötas och vännen ser redan ut att ha åldrats 10 år på kuppen :). 
    Många är beredda att jobba lite extra för att ha en yngre kvinna, men det kostar nog på ibland.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (barnet) skrev 2024-07-09 22:08:57 följande:
    Men ofta blir det så att den första familjen och de barnen glöms bort, ibland helt.
    Det skapar stora psykologiska skador och svårläkta ärr, jag har flera vänner som är i samma situation och aldrig har haft en bra relation till sin pappa.

Styvmor var helt okej tills hon fick egna barn. Sen fick jag inte lov att finnas.
    Vi gav ett skolfoto varje jul till pappa och aldrig har ett enda av dem satts upp i hans hem. Jag hade inga saker där, inte en leksak eller något. Alltid bara en liten gäst som skulle packas ihop och försvinna.

Även materiellt blir de lämnade barnen ofta försummade och det svider att min halvsyster fick sin första PC när hon var 7 år gammal, medan jag som var student och faktiskt hade haft nytta av en då fick köpa den för egna hoptjänade pengar.
    Min far har aldrig gett mig så mycket som en vevgrammofon eller ett klädesplagg utöver underhållet (som han också bråkade om) fast han har det mycket gott ställt.

Så han kan knappast klaga över att jag till sist försvann, permanent.
    Jag tror tyvärr att detta är relativt vanligt. Det är ofta styvmor som blir betydligt tråkigare när hon får egna barn. Då vill hon ofta ha sin familj ifred. Det i kombination med veka män som köper detta för att behålla en bra relation med sin nya kvinna.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Nej.) skrev 2024-07-09 23:00:13 följande:
    Tack. Det var nog mitt livs tuffaste beslut.

Det var något väldigt speciellt. Jag kände mig ung igen och var väldigt lycklig med henne.
    Och nu har du ingen längre? Du kör solo?
Svar på tråden Ni män som blir ihop med en yngre kvinna- är ni öppna för fler barn?