• Anonym (Vi)

Ni män som blir ihop med en yngre kvinna- är ni öppna för fler barn?

Jag är inte man - men tänker att det inte är fel att män med mer resurser och kapacitet skaffar fler barn. Det är inte enkelt att klara sig i vår värld så en "stark " pappa är alltid bra.

• Anonym (Vi)
    Anonym (Isa) skrev 2024-07-09 17:52:39 följande:
    Kan hålla med dig där.

Men jag har svårt att se dessa män (i min närhet) ta pappaledigt, vabba eller dela ansvar. Det kommer nog läggas på den yngre kvinnan samt att hon får rodda med de tidigare barnen. Och det behöver inte vara fel, men jag tänker att få 80-90 talister har den inställningen eller längtan efter att gå in i traditionella roller. 70 talister absolut men inte yngre. Så det kan ju bli en krock 
    Det kan nog vara olika. En del män kan ha satsat mycket på karriären i tidigare år och sen uppnått en position. Då kanske de inte hade tid med barnen. Men nu när resurserna finns och de har blivit äldre kanske de kan och vill ta det lite lugnare och vara mer delaktiga med barnen.

Det kan också vara så att den äldre kulle består av barn i tonåren eller i 20 års åldern. De kan i regel ha kontakt med sin pappa själva. 

Annars håller jag med dig. Män som lägger mycket tid på karriären vill nog ha en tjej/fru som är mer flexibel hemmavid.

Ärligt talat tror jag många kvinnor, även yngre, kan tänka sig det faktiskt. Vi vill hinna få våra barn i tid och kanske har man ingen tydlig karriärriktning.

Förutom de som är topptalanger på arbetsmarknaden och får fina erbjudanden från arbetsgivarna. De tjejerna satsar nog mer än gärna på karriären lite längre. Men många går in i väggen och tröttnar på arbetslivet.  Då blir familjelivet en räddning.
  • Anonym (Vi)
    Anonym (barnet) skrev 2024-07-09 22:08:57 följande:
    Men ofta blir det så att den första familjen och de barnen glöms bort, ibland helt.
    Det skapar stora psykologiska skador och svårläkta ärr, jag har flera vänner som är i samma situation och aldrig har haft en bra relation till sin pappa.

Styvmor var helt okej tills hon fick egna barn. Sen fick jag inte lov att finnas.
    Vi gav ett skolfoto varje jul till pappa och aldrig har ett enda av dem satts upp i hans hem. Jag hade inga saker där, inte en leksak eller något. Alltid bara en liten gäst som skulle packas ihop och försvinna.

Även materiellt blir de lämnade barnen ofta försummade och det svider att min halvsyster fick sin första PC när hon var 7 år gammal, medan jag som var student och faktiskt hade haft nytta av en då fick köpa den för egna hoptjänade pengar.
    Min far har aldrig gett mig så mycket som en vevgrammofon eller ett klädesplagg utöver underhållet (som han också bråkade om) fast han har det mycket gott ställt.

Så han kan knappast klaga över att jag till sist försvann, permanent.
    Så som du blev behandlad får man inte göra.okänsligt, förödande för ett barn och helt onödigt.

Jag hoppas män av idag är mycket mer medvetna, öppna och bättre pappor.

Jag tycker att man som fru nr 2 behöver vara mer välkomnande och öppen inför övriga familjen. Mannen har ju en familj till som man behöver ha kontakt med. 

Tänk vad fint ni kunde haft det ihop om din pappa och nya fru omfamnet dig i hans storfamilj.

Tänk om vi vuxna kunde tillåta oss att visa mer.kärlek omsorg, och värme tii varandra- även som.vänner och som.storfamilj. 
Svar på tråden Ni män som blir ihop med en yngre kvinna- är ni öppna för fler barn?