Anonym (Erfarenhet) skrev 2024-07-09 18:51:35 följande:
Jag har helt annan erfarenhet än dig. Träffade min maka när hon var 23 och jag 46. Hade barn i mitt första äktenskap och trodde att det räckte för mig. Vi talade i början av vårt förhållande om barn och ingen av oss hade någon barn längtan.
Men efter några år kände vi ändå att ett barn tillsammans lockade. Så när jag fyllde 50 hade vi ett litet knyte. Måste säga att glädjen över detta barn var obeskrivlig. Efter ett par år var det dags igen och vi fick vår flicka.
Det har faktiskt varit mycket roligare med de här senaste barnen och jag har med glädje tagit ett mycket större ansvar för dem.
Det är en helt annan sak att bli pappa på äldre dar. Man njuter av att se hur de utvecklas. Som ung pappa hade jag aldrig den tiden
Så kan det vara! Ju äldre man blir desto mer stabil och säkrare i sin roll blir man ju. Hade säkert kvinnor varit med om vi hade möjlighet att bli föräldrar på äldre dar.
Men hur funkar ålderglappet när man har en så mycket mer yngre partner? Min man är förvisso bara 45 men han älskar att grilla en god middag med rött vin och bulla upp för -på spåret-, han får nästan en allergisk reaktion på sin vän som är ihop med en kvinna i 20 års åldern- hon vill klubba, spela sällskapsspel med vänner, hänga ute mycket och träna. Är vegetarian och har 3 st taxar som ska skötas och vännen ser redan ut att ha åldrats 10 år på kuppen :).