Inlägg från: Anonym (Less) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Less)

Vill höja hyran med upptill 15,4% nästa år

Ja jag har snart inte råd att bo kvar. Min hyra har höjts med 10% på 1,5 år. Dels de vanliga årliga höjningarna och dels höjning igen nyligen pga att de ska byta fönster på husen här. Om ett halvår är det dags för den årliga höjningen igen. Inkomsterna ökar dock inte. Vet inte vart vi ska ta vägen sen för det finns ju knappt några lägenheter att få tag i och definitivt inga billiga. Givetvis går det inte att köpa något pga för dyrt och får inga lån. Skulle inte ha råd att renovera/underhålla ett hus heller.

• Anonym (Less)
    Anonym (Liv) skrev 2024-07-09 10:27:19 följande:
    Det är helt sjukt! Inte nog med de "vanliga" årliga höjningarna; att de dessutom tar extra för att behålla en normal standard är så girigt. 
    Ja verkligen. Och normal standard hålls inte ens. Det är mögel och vattenskada i golvet i badrummet och de kommer inte ens och tittar på det. Då har jag det ändå lindrigt, vissa lägenheter i många fastigheter i detta bolag (kommunalt bolag dessutom) har mögel och vattenskador i hela lägenheten. Tapeter som krullar sig i resten av lägenheten när de duschar, mögel i väggar, tak, fönster. Så lyhört att man hör när grannen öppnar en drickaburk, ordagrant vad de säger när de pratar i vanlig ton, vad de tittar på på tv med normal ljudnivå osv. Bolaget svarar inte på mejl, de sattes inte in nya dörrar till vindsförråden när det varit inbrott i alla förråd och dörrarna och låsfästena klippts sönder (dörrarna är av nät). Till och med varit reportage i tidningen om hur dåliga lägenheterna är på många håll runt om i staden och hur bolaget inte gör något. Men ja, höja hyrorna och bygga nya fastigheter det gör dom.
Svar på tråden Vill höja hyran med upptill 15,4% nästa år