Anonym (gg) skrev 2024-07-08 19:21:43 följande:
Mitt x var med väldigt känslokall.
Fast det var jag som gjorde slut, inte ville ha sex osv. Men hon försökte vända på alltihopa och lyckades säkerligen göra det för sin familj. Däremot så ville jag fortsätta vara vänner. Vi gillade båda två skogspromenader och så. Men Nej, hon skulle leka råkall.
Egentligen borde det ha varit jag som blev iskall, för hon både ljög och behandlade mig som skit ärligt talat. Därför som jag ville och gjorde slut och inte ville ha sex med henne. Men hon var superduktig på att vara iskall.
Och det finns ingen annan anledning till att hon kunde vara så iskall av sig än att hon hade tillgång till att uppfylla sina behov och därmed inte behövde mig. Hon hade sin stöttande familj, hon träffar killar utan problem via tinder osv.
Hon behövde mig inte helt enkelt, inte ens som en kompis eller vän. Det var där jag blev sårad då vi ändå kunde ha kul ute så att säga.
Men en del lever i förnekelse samt intalar sig själva ända in genom väggen att de minsann inte gjort något fel och sedan smutskastar den andre så mycket det bara går för att själv vara den "fina" i sin ex familjs ögon. (Leker offer). Och hela lögnen skulle ju spricka i längden om hon inte var iskall och stötte bort mig helt ur hennes liv.
Någon skrev i tråden; "när någon gör så, så finns det oftast goda skäl till det".
Jag håller inte med. Utan snarare skulle jag vilja påstå att när någon gör så, så är personen i grunden en lögnare. Den månar om sig själv och har en trygghet genom vänner eller familj som är långt än mer tillräcklig för att klara sig ifrån att inse sina egna brister och del av ansvaret och sitt dåliga beteende.
De är förnekare och innehar ett beteende som lutar åt det narcissistiska hållet.
Så du gör slut med henne och blir sen sur för att hon tar stöd av sin familj och inte vill vara vän med dig som dumpade henne?
Du verkar verkligen vara en mysig typ med mycket insikt och empati....