Avskyr barn, men vill gärna ha egna.
Skriver av mig lite här i hopp om att någon kanske har upplevt samma som jag och vill dela med sig av lite tankar.
Jag är en kvinna på 27 år som lever ihop med en sambo som är 35. Vi är väldigt lyckliga ihop och planerar att skaffa barn inom något år, grejen är dock den att jag har aldrig tyckt om barn.
Jag tycker de är äckliga, skrikiga, krävande och allmänt jobbiga. Jag tycker inte bebisar är söta, mest bara obehagliga. Vill absolut inte hålla i en bebis om jag inte måste och får noll känsla av ?åh så gullig, en sån här vill jag också ha? när jag är i närheten av bebisar. Är jag i närheten av barn som leker och skriker blir jag automatiskt irriterad. Har anhöriga eller vänner barn med sig till tillställningar eller liknande så tycker jag det är jobbigt eftersom jag finner dem snudd på motbjudande. Det låter otroligt hårt och känslokallt men det här är min genuina upplevelse av barn. Jag har försökt att träna bort de här känslorna med att aktivt vara närvarande i min 2 åriga guddotters liv, men det har snarare förstärkt känslan av att jag inte tycker om barn. Så nu till saken, hur kan det vara möjligt för mig att vilja ha egna barn när jag känner såhär starka känslor av att ogilla dem? Jag har fortfarande en längtan efter barn ihop med min man, och en längtan av att få leva familjelivet ihop med honom. Vi skulle vara bra och kärleksfulla föräldrar, det är jag övertygad om. Så jag förstår inte riktigt mina egna känslor, tanken av att inte skaffa familj och få mina egna barn gör mig ledsen, samtidigt som jag tycker barn är hemska på många sätt.
Någon som upplevt något liknande?