Inlägg från: Anonym (Emelie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emelie)

Avskyr barn, men vill gärna ha egna.

Du avskyr barn skriver du.    Avsky är ett mycket starkt ord, och jag förstår inte riktigt varför du i så fall vill skaffa barn?
    Att ha barn innebär inte att bara att ha en egen "Minime", utan det kommer också mycket kontakter med andra barn (som du avskyr):  Förskola, skola, barnaktiviteter, barnkalas, barnens kompisar, simskola, fritidsaktiviteter osv.
    Kommer ju inte hålla i längden när du avskyr barn och tycker att de är motbjudande,  det kommer märkas, och du kommer bli illa omtyckt, vilket kommer drabba ditt barn på ett negativt sätt.
    Avstå från att skaffa barn och skaffa ett sällskapsdjur istället,  tex en hund. 

• Anonym (Emelie)
    Anonym (Isabelle) skrev 2024-07-08 11:00:32 följande:

Jo där kan jag hålla med. Man måste ju faktiskt ha med andra barn än sina egna att göra när man har barn. Känns som att det har blivit lite populärt nu att prata om hur mycket man ogillar alla barn utom sina egna men jag tänker bara: Stackars barnens kompisar. Och stackars de egna barnen också som kanske inte kan ha ett normalt socialt liv. För jag tror faktiskt att det märks om man tycker illa om alla andra barn. Jag kan ju säga att jag skulle inte vilja släppa hem mina barn till en sån mamma. Blir lite rädd när jag läser om alla i tråden här.. 

Oavsett vad folk här skriver tycker jag nog inte kan borde ha barn om man avskyr barn. Ok om man typ tycker det är jobbigt med en jättegrupp med barn .. eller känner att man inte skulle klara att jobba på förskola, jag har sommarjobbat på förskola när jag var yngre men känner nog att jag inte skulle orka det när jag själv har småbarn också..Och man behöver inte gilla alla barn, det finns barn som verkligen beter sig illa.  Men som sagt , det känns inte helt schysst att skaffa barn om man hatar alla utom sina egna. 

Ja precis så är det ju,  skaffar man ett eget litet "kärleksbarn" trots att man egentligen hatar barn, så får man ju ändå en drös andra barn på köpet.  
    Alla är inte barnkära, och man kan ha mer eller mindre svårt att umgås med barn,  och såklart störa sig på barn som beter sig illa,  men att avsky barn och tycka att barn är motbjudande är en annan sak. 
  • Anonym (Emelie)
    Anonym (Emsie) skrev 2024-07-08 18:27:38 följande:

Vaddå tror du att jag visar att jag intectycker om andras barn? Man kan faktiskt hålla sina känslor inom sig, man behöver inte visa det. 

och ja mina barn har många kompisar och vet du vad de hänger oftast här eftersom vi har ett stort 3-våningshus där de har en hel våning för sig själva. och så är vi de enda föräldrarna som låter de ha grabbkvällar hemma. 

Så du går runt och avskyr dina barns kompisar.
     Att de umgås hemma hos er pga "en hel våning för sig själva" är inget att skryta om.   Det är ju verkligen inte pga dig, utan snarare att dom slipper dig när de har en "egen våning".
    Att du avskyr dom är inget du kan dölja, även om du tycks tro det.
    Obehagligt för deras ovetande föräldrar att deras barn vistas hos en kvinna som avskyr dom, men försöker hålla inne sina känslor.    
Svar på tråden Avskyr barn, men vill gärna ha egna.