Inlägg från: Altinalun |Visa alla inlägg
  • Altinalun

Min tik skapar slagsmål

Hejsan!
    jag har en tik som är en ovtjarka på snart 2 år. Hon är ganska liten för sin ras (30kg) och är en väldigt fin o go hund. Igår kom vår nya hund hem som är en amstaff/amerikan xl bully på 4 år. Hundarna har självklart fått träffats flertalet gånger innan han flyttade in och det har gått super. Nu till problemet:
    inatt när vi lås o sov flyttade hanen på sig i sängen närmare mig och tiken blev tokig och dom bröt ut i slagsmål över mitt ansikte. Lyckades sära på dom o blev biten( vet att jag får skylla mig själv men vill inte ligga under två hundar som bråkar) särade på dom i två olika rum. Försökte släppa ut hanen några timmar senare då blev tiken tokig igen. Ytterliga några timmar senare efter en promenad blev tiken snäll igen. Men så fort han försöker komma upp i sängen nära mig , eller när han försöker gosa med mig o tiken ligger nära blir hon tokig. Har självklart visat för båda att det är nolltolerans för sånt i mitt hem men det går Inge vidare. Dom har nu bott ihop i 24h och det svajar en del. Vad ska jag ta mig till? 

undviker gärna negativa kommentarer som går på mig eller hundarna tack!

• Svar på tråden Min tik skapar slagsmål
  • Altinalun

Utöver när hon vaktar när han vill gosa är hon jätteduktig ute på promenader och överlag när hon känner för att leka, då står hon och pussar överallt på honom. Stackars hanen blir så rädd att han sitter o skakar

• Altinalun
    TL12 skrev 2024-07-08 13:10:23 följande:

Sluta ha hundarna i sängen 
    gå minst 1 mil om dagen med dem 
    eller att hundarna kan vara ute å gå fritt i ett stort hägn 
    flera timmar om dagen 
    Bor du i lägenhet , flytta eller skaffa små vovvar 
    Kan du inte ta emot råd som är negativa för dig så ska du inte ha hundar
    för då är det ju ingen idé att någon annan har en åsikt 
    därför att du vet ju bäst 
    40 år med hundar 

Handlar inte om att jag inte kan ta negativ feedback. syftar mest på hatare, människor som tror dom vet allt om en genom ett inlägg och går in i en. Har inga problem alls med att ta kritik eller lyssna på folks åsikter. Hade jag dessutom tyckt att jag vet bäst hade jag aldrig lagt upp tråden eller så hade jag slagit av kommentarerna 🤓🤓🤓🤓. Tycker det är synd att många människor blir så kränkta när man skriver nåt sånt i sitt inlägg. men jag får väl formulera mig bättre! 🤡
Svar på tråden Min tik skapar slagsmål