Min tik skapar slagsmål
Hejsan!
jag har en tik som är en ovtjarka på snart 2 år. Hon är ganska liten för sin ras (30kg) och är en väldigt fin o go hund. Igår kom vår nya hund hem som är en amstaff/amerikan xl bully på 4 år. Hundarna har självklart fått träffats flertalet gånger innan han flyttade in och det har gått super. Nu till problemet:
inatt när vi lås o sov flyttade hanen på sig i sängen närmare mig och tiken blev tokig och dom bröt ut i slagsmål över mitt ansikte. Lyckades sära på dom o blev biten( vet att jag får skylla mig själv men vill inte ligga under två hundar som bråkar) särade på dom i två olika rum. Försökte släppa ut hanen några timmar senare då blev tiken tokig igen. Ytterliga några timmar senare efter en promenad blev tiken snäll igen. Men så fort han försöker komma upp i sängen nära mig , eller när han försöker gosa med mig o tiken ligger nära blir hon tokig. Har självklart visat för båda att det är nolltolerans för sånt i mitt hem men det går Inge vidare. Dom har nu bott ihop i 24h och det svajar en del. Vad ska jag ta mig till?
undviker gärna negativa kommentarer som går på mig eller hundarna tack!