Inlägg från: Anonym (Gör slag i saken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gör slag i saken)

Var hittar man älskare

Googla t ex på "sveriges största bästa datingsiter"

Läs på om vilken/vilka du tror att du skulle gilla och lägg upp en tydligt och bra profil. Gärna på ett par olika siter. Om du föredrar att träffa en man med ett särskilt utseende eller hudfärg så bör du tydligt skriva detta.

Jag testade detta och fick massor av svar. Det svåra, mycket jobb, var att sortera ut vilka som kunde vara intressanta för mig.

Men när det gäller datingsiter tycker jag att att internationella datingsiter passar mig bättre än de vanliga Svenska.

Senare, med ökad erfarenhet, har jag börjat föredra att träffa någon IRL redan från inledningen.

I många andra länder är det större öppenhet vad gäller att träffa en partner, eller flera tillfälliga partners, och att träffa någon som också kan komma utveckla sig till en långvarig relation.

I många andra länder finns det bra och seriösa klubbar (men självfallet också mindre seriösa) där det råder mycket större öppenhet och där man som kvinna ofta och utan problem kan finna en partner som man är attraherad av och för sex.

Många klubbar har temakvällar, t ex gällande det som du nämner om "utseende". Då vet jag av egen erfarenhet att alla kvinnor, särskilt blonda som jag, brukar få mycket uppskattning och uppvaktning från många läckra män med detta "utseende".

Min allra första älskare med sådant utseende träffade jag i Cap d Agde, naturist village. Där det inom en begränsad yta finns många spännande klubbar och väldigt många män som söker kontakt. (Googla...)

Jag kanske bör tillägga att jag inte har varit med särskilt många män med detta utseende.
    Jag har sökt kvalitet i stället för kvantitet, vilket har lett till ett par ganska långa och för mig lyckade relationer, massor av spänning och passion, med ett par olika män.

Tobben skrev 2024-07-08 19:12:57 följande:
    Finns det alltså en plats i Sverige där det är svårt att hitta en färgad man?
    Även du borde klara förstå att som kvinna söker vi en man med vissa personliga egenskaper.

Man söker inte vem som helst med en viss hudfärg eller vem som helst bara den har stor näsa.

Självfallet söker man en man som man gillar för att han har de, eller de flesta, av de personliga egenskaper man önskar sig.

Sedan, om två eller flera män har de egenskaper man önskar sig så kan det i nästa steg fälla avgörandet om man särskilt gillar män med stor näsa, eller män med en viss hudfärg.

Men ingen kvinna väljer att vara med en man vilken som helst bara för att han har en viss hudfärg. Eller stor näsa. (Eller för att tala i manliga termer, en stor kuk...).
    Anonym (Inte den sorten) skrev 2024-07-09 17:43:57 följande:
    Med "jag gillar svarta män" menar ofta kvinnor väst och centralafrikaner. Tex. Ghana, Gambia, Senegal. De flesta svarta i Sverige är östafrikaner från Eritrea och Somalia 

Nej, det tycker jag inte att det stämmer. Jag skulle hellre påstå, och jag har hört, läst och jag har pratat med ganska många tjejer och kvinnor som uttalar att bland män med mörk hudfärg föredrar de (vi) män som har värderingar som är åtminstone någorlunda kompatibla med våra egna vanliga västerländska värderingar.

De (vi) föredrar är åtminstone normalt intelligenta män med bra utbildning och/eller bra jobb, som är framgångsrika i sitt yrkesutövande eller inom något område, som klarar att hålla en intressant konversation, som har förmåga och intresse att uppvakta och förföra en västerländsk kvinna, och som kanske är t ex en Black American eller en man född och uppvuxen i ett modernt europeiskt land och med de normer och traditioner som följer med detta.

Att de (vi) föredrar detta och sådana män påstår jag vara mera vanligt och normalt.

I de fall det ibland, i vissa sammanhang, pratas vitt och brett om "svarta män" så verkar det ofta som att pratet präglas av den bilden som många män verkar ha fått genom flitigt nyttjande av internet-porr, vilken alltid verkar präglas allra starkast av vita män och vad vita män är beredda att betala för.

Men som uppenbarligen, och det borde vara självklart, har mycket lite kontakt med vad vi kvinnor i verkligheten tycker och tänker.

Jag väljer att inte ta någon större hänsyn till den relativt falska mediabilden att det skulle vara vanligt förekommande och normalt, att många medelålders kvinnor ofta och mycket sexturistar på det sätt och i de länder som jag tror att du kanske har fått intryck av?
    Detta är ju en förekomst som knappt kan räknas ha någon större betydelse ens i  marginalen, medan media verkar gilla att gotta sig i detta, trots att det i jämförelse sker i nästan försvinnande liten omfattning.

Anonym (Inte den sorten) skrev 2024-07-09 23:06:47 följande:
    Det intrycket har jag fått av att kvinnor som gillar svarta verkar ändå rata somalier och eritreaner och det är västafrikanskt ursprung de verkar mena med att de gillar svarta. 

De flesta svarta I Sverige går då bort.
    Ja, jag håller i huvudsak med om detta.

I din sista rad har du troligen väldigt mycket rätt, vilket jag kan intyga.
    Men detta kan nog komma förändras ganska mycket över tid, med den utveckling och de stora förändringar vi har haft och som kommer fortsätta.
    Anonym (Kalle) skrev 2024-07-10 13:45:59 följande:
    Jaså tråden var inte seriös i alla fall.
    Mina inlägg har varit seriösa
Svar på tråden Var hittar man älskare