Sjukskriven deltidsjobb + studier?
Du utgår här från att du är sjukskriven och att du då kan ta CSN utan att plocka poäng, men om du faktiskt pluggar och sedan inte tar poängen, så kan det bli problem för dig.
Eller tänker du läsa kursen utan att ta poäng och ha CSN samtidigt? Jag förstår inte riktigt din plan.
Att behålla sitt CSN när man är sjukskriven brukar ju innebära att man faktiskt inte pluggar samtidigt. Väljer du att plugga kursen blir ju situationen helt annorlunda.
Jag tror att detta är en situation de inte ofta stöter på, att en 100% sjukskriven tänker plugga 100%.
Nej det blir kanske knepigt om man inte läser igenom tråden innan man svarar, även om det känns som jag citerat/svarat dig tidigare. Det du nämner har jag redan förtydligat men ok, jag kan ta det igen nu när jag har gjort lite egen research tills jag kan ringa både CSN och Försäkringskassan imorgon.
Min plan är att vara heltidssjukskriven både avseende arbete och studier, med både bibehållen sjukpenning och CSN. Jag kommer varken arbeta eller studera.
Låter det fortfarande som svårt att förstå när det kommer till otillräckliga studieresultat inför framtida CSN, får jag hänvisa till deras hemsidor vad gäller trygghetsregler och sjukförsäkring. Känner väl att jag inte startade tråden för att informera andra, och orkar inte riktigt upprepa mig.