Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Hjälp från er med små barn tätt i ålder

Har ni provat att lägga dem i olika rum? En förälder per barn som ligger bredvid och är tyst och tråkig tills de somnat.

• Anonym (?)
    Anonym (TS) skrev 2024-07-06 20:21:05 följande:

Ni är bäst, tack för att ni engagerar er. Vi bor tyvärr inte tillräckligt stort för att ha ett rum till dem var. Vi kan ju lägga en i vår säng så länge, och kan absolut testa att göra det en period. Det är ju dock rätt opraktiskt att alltid behöva vara två för en läggning så skulle helst hitta ett sätt att lyckas göra det med bara en förälder.

Det är ju inte för alltid, bara en period på kanske ett halvår eller så.

Just nu använder ni knappt någon förälder. Vad sägs om förslaget att någon av er ligger kvar i deras rum?

Jag tror ändå mest på olika rum. En får somna i er säng och bäras till sin säng sen.
  • Anonym (?)
    Anonym (TS) skrev 2024-07-06 20:24:58 följande:
    Tycker de testar oss ännu mer när vi är där inne, hittar verkligen våra triggers (speciellt mina). Om jag är där inne tvingas jag också agera på deras trots och det måste i princip resultera i att jag ligger ner och håller fast den ena medan den andra busar bredvid. Det blir inte bra helt enkelt, så jag försöker hålla mig utanför och gå in när jag måste korrigera.
    Ok, så olika rum.

När ni gjort det några nätter kan ni ju fråga om de vill somna i samma rum, men att de då måste vara stilla. Ni gör det en kväll som test. Går det inte bra så tar ni olika rum igen och säger att de behöver vara lite större för att kunna somna i samma rum (utan bus).
    Testa då och då för att se om de vuxit.
Svar på tråden Hjälp från er med små barn tätt i ålder