Inlägg från: fornminne |Visa alla inlägg
  • fornminne

Ge upp på kärleken?

TS, du skriver att dina vänner har seriösa förhållanden. Hur träffade de sina partners? Hur fick dem det att hålla?

Uppenbarligen går det. Men det stämmer att du inte kan sitta och vänta, du måste vara aktiv samt leta där det kan finnas någon som passar dig. Via intressen, hobbies, resor eller vad du nu gillar att göra. Eller så kanske dina vänner, eller deras partners, känner någon lämplig singel?

Tinder tror jag är ganska lönlöst. Visst kan du träffa någon via Internet, men då snarare via gemensamma intressen eller liknande. Vad det handlar om är att få till ett snävare urval där det finns chans att lära känna andra innan det eventuellt är dags för dejt. 

• fornminne

Sen tycker jag att du är på tok för ung för att ge upp. Herregud, du är bara 30 år. Även kvinnor har fortfarande många år på sig att bilda familj i den åldern. Men den biologiska klockan tickar fortare för kvinnor än för män.

Du har gott om tid. Då menar jag inte att du ska vänta tills du är 45 och börja jaga yngre kvinnor. Även män har ett bäst före-datum. Men att redan nu tänka att det börjar bli kört med familj och barn, är på tok för tidigt. 

• fornminne
    Anonym (Snart 30) skrev 2024-07-06 19:03:05 följande:
    De har träffat sina antigen på högskola eller via gemensamma vänner. Högskoleperioden är förbi och intressanta gemensamma vänner finns inga vad jag vet.  

Jag vet inte men generellt får jag känslan av att det inte finns så många gemensamma platser där både män och kvinnor möts, tex via sina hobbies. 
    Det beror ju helt på vad man har för hobbies. 

Jag tänker på föreningar och allt möjligt.
Svar på tråden Ge upp på kärleken?